بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

بانک‌ها ضمانت وام ودیعه مستأجران را تسهیل کنند

به گزارش ساختمان آنلاین:   به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، محمود محمودزاده در خصوص وام ودیعه مسکن توضیح داد: تا کنون ۸۷۰ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام کرده اند و از این تعداد ۱۴۶ هزار و ۵۰۰ متقاضی مدارک خود را تکمیل کرده‌اند و به شعب بانکی معرفی شده‌اند.

او در خصوص سقف اعطای وام گفت: میزان اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده ۱۰ هزار میلیارد تومان است و اگر این سقف پر شود انتهای طرح خواهد بود اما تا زمانی که سقف پر نشود محدودیتی در پرداخت نداریم.

محمودزاده گفت: همه مستأجران که اجاره نامه رسمی با کد پیگیری دارند و خانواده باشند می‌توانند این وام را دریافت کنند البته این وام به خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال هم تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: کسانی که سال گذشته این تسهیلات را گرفته‌اند تا زمانی که تسویه نکنند نمی‌توانند دوباره دریافت کنند.

این مقام مسئول در خصوص گلایه برخی مستأجران از شرایط ضمانت این وام توضیح داد: به بانک‌ها توصیه شده با حداقل ضمانت‌های ممکن باید اقدام به پرداخت وام کنند اما قوانین داخلی بانک‌ها متفاوت است.

وی افزود: در حال حاضر سرعت پذیرش و پرداخت تسهیلات بهتر شده و توصیه ما این بوده که شرایط تسهیل شود.

محمودزاده گفت: از زمانی که افراد در سامانه ثبت نام کنند و مدارک را تکمیل کنند تا معرفی آنها به بانک کمتر از ۲۴ ساعت زمان طول می‌کشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا