راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

تغییرات در کمیسیون‌های شورای شهر تهران اعلام شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  شش جلسه از جلسات علنی شورای شهر تهران گذشته است اما هنوز ترکیب کمیسیون‌های شورای شهر مشخص نشده این درحالی است که  نمایندگان شورای ششم در شوراهای شهرستان و استان ، کمیسیون های ماده 100 و … مشخص شده اند .

تشکیل نشدن کمیسیون های اصلی شورای شهر تهران تاکنون 2 بار موضوع تذکر اعضا به هیات رییسه شوری شهر تهران بوده است . یکشتبه هفته گذشته این موضوع در دستور کار شورا قرار گرفت اما ارائه گزارش توسط معاونت  هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران طولانی شد و زمان به بررسی این دستورجلسه نرسید .

روز سه شنبه نیز به دلیل کسالت مهدی چمران این موضوع از دستورجلسه خارج شد . به نظر می آید طولانی شدن این روند مهره چینی برای به دست آوردن بیشتر ریاست کمیسیون ها توسط دسته های سیاسی داخل شوراها هستند . به نظر می آید سهم مدیران سابق شهرداری یا همان اعضای نزدیک به محمد باقر قالیباف یک کمیسیون باشد.

اعضای نزدیک به محسن پیرهادی نیز ریاست یکی از کمیسیون های اصلی را به دست خواهند گرفت . به نظر می آید چالش اصلی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه است که حبیب کاشانی عضو نزدیک به چمران داوطلب حضور در این کمیسیون است ، احمد صادقی یکی از جدی ترین گزینه های ریاست این کمیسیون است و ناصر امانی هم  می تواند یکی از گزینه های داوطلب برای ریاست کمیسیون برنامه و بودجه باشد . اخبار غیر رسمی از احتمال ریاست مهدی عباسی بر کمیسیون معماری و شهرسازی دارد .  در جلسه هم اندیشی امروز اعضای شورای شهر تهران که به دلیل کسالت چمران بدون حضور وی برگزار شد سرانجام ترکیب اعضای کمیسیون های شورای شهر تهران برای رای گیری نهایی مشخص شد .

براساس آخرین لیست برای کمیسیون برنامه و بودجه:

1. کاشانی

2. امانی

3. صادقی

4. آخوندی

5. مظفر  کاندید شده اند . تا هفته گذشته ریاست احمد صادقی در این کمیسیون قطعی به نظر می رسید اما با توجه به تغییر ترکیب این کمیسیون احتمال تغییر ریاست آن هم دور از ذهن نیست .

معماری و شهرسازی:

1.  چمران

2. شربیانی

3. عباسی

که در این کمیسیون نیز به نظر می اید عباسی ریاست کمیسیون را عهده دار شود .

خدمات شهری:

1. پیرهادی

2. بابایی

3.  نجفی

که ریاست پیرهادی در این کمیسیون بیش از سایر گزینه هاست .

فرهنگی اجتماعی:

1. شمس احسان

2. معدنی پور

3. علوی

4. نادعلی

حمل و نقل و ترافیک:

1. تشکری هاشمی

2. قائمی

3. حاج آقای آقامیری

ریاست این کمیسیون را تشکری هاشمی به عهده می گیرد .

نظارت و حقوقی:

1. سروری

2. اقراریان

3. سلیمانی

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا