بورس و بازارمجله خبری

با سه کانون آپارتمان‌نشین‌های تهران آشنا شوید

به گزارش ساختمان آنلاین:  اگر از بالا نمای شهر تهران را نظاره کنیم، بیشتر از همه آپارتمان‌های بلندمرتبه به چشم می‌آیند. آنچه دیده می‌شود، نمایی از آپارتمان‌های بلند محله‌های اکباتان، نواب و مرزداران که به عنوان سه کانون آپارتمان‌نشینی پایتخت محسوب می‌شوند، خودنمایی بیشتری هم دارند. این سه کانون که هر یک در نقطه‌ای از تهران واقع شده‌اند، امکانات و فضای متفاوتی دارند.

اکباتان

یکی از قدیمی‌ترین کانون‌های آپارتمان‌نشینی شهر تهران، شهرک اکباتان است. این شهرک در منطقهٔ ۵ تهران واقع شده و ساختمان‌های بتونی آن در مسیر تهران به کرج به خوبی خودنمایی می‌کند. محلهٔ اکباتان جزو محله‌هایی است که امکانات موجود در آن همانند شهری کوچک، بیشتر مایحتاج ساکنانش را فراهم می‌کند. به همین دلیل تقاضا برای خرید مسکن در هر یک از ۳ فاز آن بالا بوده و بزرگراه شهید لشگری در جنوب و بزرگراه کرج در شمال این محله قرار دارد. همچنین در سمت شرق آن شهرک آپادانا و کوی بیمه و در سمت غرب آن نمایشگاه صنایع هوایی واقع شده است. این شهرک را یک معمار آمریکایی در سال ۱۳۴۵ طراحی کرد. به همین دلیل در مقایسه با دو کانون دیگر آپارتمان‌نشینی تهران، یعنی نواب و مرزداران، قدمت بیشتری دارد. شهرک‌ اکباتان ۳۳ بلوک ساختمانی داشته و جزو یکی از پرجمعیت‌ترین شهرک‌های شهر تهران محسوب می‌شود. در اکباتان دو ورزشگاه، چند بازارچه، مدارسی در مقاطع تحصیلی مختلف، میدان میوه‌وتره‌بار، پردیس سینمایی و کتابخانه برای رفاه حال ساکنان ایجاد شده است. خوشبختانه دسترسی به این محله از طریق خط ۴ مترو تهران، ‌ایستگاه اکباتان میسر است. همچنین از طریق اتوبوس‌های شهرک نیز می‌توان دسترسی مناسبی به نقاط مختلف شهر تهران داشت. قیمت مسکن در این شهرک در خرداد ۱۴۰۰ بین متری ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. البته خانه‌هایی با قیمت بالاتر نیز در سایت‌‌های ثبت آگهی مانند دیوار و شابش برای این محله ثبت شده است.

نواب

یکی دیگر از کانون‌های آپارتمان‌نشینی شهر تهران، محلهٔ نواب نام دارد. محله‌ای با معماری متفاوت که تشخیص آپارتمان‌هایش از دیگر آپارتمان‌های شهر، از روی عکس نیز به سادگی میسر است. شاید دلیل این تمایز، رنگ سرخ و نمای سنگ و شیشهٔ بیشتر آپارتمان‌های این محله باشد. محلهٔ نواب در جنوب غرب تهران قرار دارد. در این محله جمعیت زیادی به چشم می‌خورد و برخلاف محلهٔ مرزداران، جزو محله‌های شلوغ محسوب می‌شود. محله‌ای که انواع مغازه‌های مختلف در کوچه پس کوچه‌‌ آن به چشم می‌خورد و مراکز خرید زیادی دارد.

این محله دسترسی مناسبی نیز به مترو تهران داشته و مانند محلهٔ اکباتان، می‌توان از طریق مترو به آن دسترسی پیدا کرد. همچنین نزدیکی این محله به بزرگراه نواب باعث شده تا با استفاده از اتوبوس‌های تندرو یا تاکسی‌های خطی به سادگی بتوان به مناطق شمالی یا جنوبی پایتخت دسترسی پیدا کرد. در این محله قیمت ملک کمتر از محلهٔ اکباتان است. به طوری که با مشاهده آگهی‌‌های ثبت شده در سایت دیوار یا سایت دونبش، می‌توان قیمت مسکن در این محله را بین متری ۱۷ تا ۲۱ میلیون تومان تخمین زد. البته این تخمین قیمت مربوط به خرداد سال ۱۴۰۰ است.

مرزداران

از جمله جدیدترین کانون‌های آپارتمان‌نشینی در شهر تهران، مرزداران است. محله‌ای که در شمال غرب تهران قرار دارد و جزو محله‌‌های نوساز پایتخت محسوب می‌شود. به همین دلیل در این محله کمتر اثری از آپارتمان‌های قدیمی شهر دیده می‌شود و بیشتر خانه‌ها جدید و نوساز هستند. محلهٔ مرزداران، جزو محله‌هایی است که امکانات درمانی، آموزشی و تفریحی مناسبی دارد. البته باید توجه داشت که برای خرید آپارتمان در مرزداران طبق قیمت استعلامی در خردادماه ۱۴۰۰ باید مبلغی بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان برای هر متر مربع ملک پرداخت کرد. از جمله تفاوت‌های این محله با دو محلهٔ اکباتان و مرزداران، نداشتن ایستگاه متروی مجزا است. البته دسترسی به این محله از طریق اتوبان‌های اصلی غرب تهران و اتوبوس‌های تندرو آزادی به دانشگاه آزاد، میسر می‌شود.

محلهٔ مرزداران بلوار مهمی به همین نام با ۳/۵ کیلومتر طول دارد. این بلوار در جهت غرب به شرق این محله قرار گرفته و به بزرگراه اشرفی اصفهانی و شیخ فضل الله نوری متصل می‌شود. از جمله خیابان‌های عریض این محله نیز، خیابان ایثار است که از طریق آن می‌توان به بزرگراه جلال آل احمد دسترسی پیدا کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا