بورس و بازارمجله خبری

لزوم اجرای قانونی مالیات بر عایدی سرمایه

به گزارش ساختمان آنلاین: مجتبی بخشی‌پور، با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت مسکن در پنج ماه اخیر، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر قیمت مسکن به طور چشمگیری افزایش یافته که این مسئله مشکلات بسیاری را برای مردم فراهم کرده، به طوری که بسیاری از متقاضیان واقعی خرید مسکن به دلیل افزایش قیمت ها مجبور به اجاره نشینی شده اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً مهمترین عامل افزایش قیمت مسکن گرانی سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی، بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضا در بازار است و به دلیل کمبود سه تا چهار میلیون مسکن در کشور، عرضه را در بازار کاهش و تقاضا را افزایش داده است.

فعالیت گسترده خریداران غیر دولتی، دلالان و سفته بازان در بازار مسکن

وی ادامه داد: در این شرایط شاهد فعالیت گسترده خریداران غیر دولتی، دلالان و سفته بازان در این بازار مسکن هستیم، افرادی که برای کسب سودهای کلان اقدام به خرید و ساخت چندین واحد مسکونی کرده و پس از مدتی آن را با قیمت بالاتر به فروش می رسانند که این مسئله موجب شده تا مساکن عرضه شده به خریداران واقعی نرسد.

لزوم اجرای قانونی مالیات بر عایدی سرمایه / اجرای قانون دست دلالان را کوتاه می کند

بخشی‌پور بر لزوم اجرای قانونی مالیات بر عایدی سرمایه کشور تاکید کرد و گفت: یکی از راه‌کارها برای مقابله با دلال بازی و سفته گری در بازارهای اقتصادی به ویژه بازار مسکن اجرای این قانون است که با این راه کار دلالان دیگر نمی توانند اقدام به خرید و فروش سریالی مسکن کنند.

وی گفت: به نظر بنده برای شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر راه‌های دیگری غیر از واگذاری مسکن مثل واگذاری زمین وجود دارد که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا