راه و شهرسازیمجله خبری

رنجش قانون مالیات از نبود اطلاعات کافی

به گزارش ساختمان آنلاین: طرح مالیات بر خانه‌های لوکس که با پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه شده و پیش از این در کمیسیون اقتصادی دولت نیز بررسی شده، در صورت اجرا گام مهمی جهت اخذ مالیات از کاخ‌ها، قصرها، خانه‌های مجلل و املاک گران قیمت و لوکس در کشور با هدف کاهش فاصله طبقاتی و کم کردن فاصله دهک‌های بالا و پایین جامعه خواهد بود.

پارسا، رییس سازمان امور مالیاتی گفت: با ابلاغ آئین نامه، عملاً اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس کلید خواهد خورد و در آن جریمه‌های سنگینی برای کسانی که از این مالیات فرار کنند در نظر گرفته شده است.

دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی کرده از خانه های لاکچری 707 میلیارد تومان و از خانه های خالی 200 میلیارد تومان مالیات دریافت کند.

مهم اجرای درست قانون مالیات بر خانه های خالی است

محسن فلکی، کارشناس مسکن گفت: مشكلات امروز بازار مسكن دلایل مختلفی دارد كه به درستی یكی از آنها عرضه نكردن واحدهای خالیست و قانون مالیات بر واحدهای خالی و لوكس اگر به درستی انجام شود می تواند در طولانی مدت تا حدی این مشكل راحل كند ولی اجرای درست این قانون مستلزم داشتن آمار دقیق قیمت های كارشناسی و… كه باتوجه به نبود این اطلاعات قطعا این قانون هم درآینده خود به یكی از درد های بازار مسكن اضافه می شود.

وی بیان کرد: قیمت مسكن در بازار ایران به علت نگاه سرمایه ای از عوامل مختلفی تاثیر می گیرد ولی انتظار می رود با وجود افزایش قیمتی كه مسكن در چند سال گذشته با آن روبه رو بود مسكن وارد ركود شود كه در شرایط ركود بعضی از سازندها و مالكان به علت تامین نقدینگی حاضر به فروش واحد های خود تا 10 درصد زیر قیمت شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا