مجلس و ارگان هامجله خبری

نظارت بر ساخت‌وسازها باید افزایش یابد

به گزارش ساختمان آنلاین:  ابراهیم حمیدی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی با اشاره به مسائل پیش آمده در روستای منظریه بیرجند و ساخت و سازهای غیرقانونی در آن منطقه اظهار کرد: روستای منظریه در حاشیه مرکز استان است که حل نشدن مسائل آن مشکلات اجتماعی به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان‌جنوبی نیز اهالی موضوع را با ریاست قوه قضائیه مطرح کردند و ایشان نیز دستور دادند موضوع در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال مطرح شود.

حمیدی با بیان اینکه در آن منطقه ۱۲۰ زمین وجود دارد که درباره آن بین اهالی و بنیاد مسکن اختلافاتی وجود دارد، ادامه‌داد: البته مردم نیز در این زمینه مقصر هستند چرا که در زمان خرید زمین‌ها باید سند ملکی را مطالبه می‌کردند.

وی گفت: تمام این ۱۲۰ قطعه اعم از زمین‌هایی که در آن ساخت و ساز انجام شده و یا نشده است، مشمول ۷۰ درصد تخفیف قیمت زمین قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند حق و حقوق دولت و بیت المال را به صورت کامل پرداخت کنند.

اهالی منظریه پول زمین‌ها را پنج سال پرداخت کنند

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بنیاد مسکن مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن اهالی پول زمین‌ها را در سه سال پرداخت کنند اما تصمیم بر این خواهد بود که به واسطه شرایط سخت اقتصادی و وضعیت مردم منطقه مبلغ در اقساط پنج ساله پرداخت شود.

حمیدی بیان‌کرد: مردم روستای منظریه نیز ظرف شش‌ماه از تاریخ اعلام بنیاد مسکن برای حل مشکل خود باید مراجعه کنند وگرنه حق آنان ضایع خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت‌ها در زمینه ساخت و سازهای غیرقانونی اظهار کرد: نباید بگذاریم منظریه دیگری در روستاهای دیگر بیرجند تکرار شود و اگر مسئولی در این زمینه ترک فعل داشته باشد حتماً مورد سؤال واقع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید نسبت به حفظ املاک ملی و دولتی چون اموال شخصی حساسیت داشته باشیم، بیان‌کرد: نباید بگذاریم افراد سودجو بر اثر عدم نظارت ما تصرف در زمین‌های ملی و دولتی داشته باشند و بعد از مشکلاتی را برای ما ایجاد کنند.

حمیدی ادامه‌داد: همچنین اگر دستگاه خدمات‌رسانی به املاکی که به صورت غیر مجاز ساخته شود، خدماتی از جمله انشعاب آب و برق و گاز ارائه کند، برای او پرونده تشکیل می‌دهیم.

ضرورت افزایش نظارت‌ها در نوروز

وی افزود: در ایام نوروز باید نظارت‌ها را در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز و همچنین کشت در اراضی ملی و دولتی افزایش یابد تا خدای نکرده حقوق بیت‌المال تضییع نشود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به بحث تغییر کاربری در روستای شمس آباد گفت: مردم برای هرگونه ساخت و سال در اراضی خود از جمله حصارکشی و یا ساخت یک انبار به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

حمیدی یادآور شد: البته جهاد کشاورزی نیز باید نهایت همکاری را با مردم داشته باشد چرا که هرگونه حصارکشی را نمی‌توان تغییر کاربری دانست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا