بورس و بازارمجله خبری

اختلاف ۱۱۶ میلیونی قیمت مسکن در ۲۲ منطقه تهران

در آبان ماه تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌­های مسکونی شهر تهران به عدد ٦٨,٧ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل (٧٤.٥ درصد) ٥.٨ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، در آبان ماه امسال  شاخص قیمت آپارتمان­های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٨٢,٥ رسیده است که نسبت به ماه قبل (٢٧٨.٣)، ١.٥ درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در آبان ماه  تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ١,٥ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (0.6- درصد)، ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در آبان ماه  تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌­های مسکونی شهر تهران به عدد ٦٨,٧ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٧٤.٥ درصد) ٥.٨ واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه آبان ماه  آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٨٦,٣ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨٥.٦ درصد)، 0.7 واحد درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت آپارتمان­های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه

در آبان ماه متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به806805 و ٧٧٥٨٢٢ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ١ با متوسط وزنی قیمت ١٥٦٧٩٨٦ هزار ریال بیشترین و منطقه 20 با متوسط وزنی قیمت 407849 هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

اختلاف 116میلیونی قیمت مسکن در 22 منطقه تهران

در حالی متوسط قیمت هر متر مسکن در منطقه یک تهران در آبان ماه امسال از 156 میلیون تومان فراتر رفت که متوسط قیمت مسکن در منطقه 20 تهران بیش از 40 میلیون تومان است، یعنی اختلاف 116 میلیون تومانی قیمت در ارزان ترین و گران ترین منطقه شهر تهران.

همچنین در حالی متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در این ماه 80 میلیون و 680 هزار تومان شد که در 16 منطقه تهران قیمت مسکن از متوسط پایین تر است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا