بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

پیرهادی: زمان انتظار برای خانه‌دار شدن کاهش‌ پیدا می‌کند

نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه کمیسیون تلفیق در مصوبه ای سال انتظار برای خانه‌دار شدن را ۱۲ سال تعیین کرد، گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف به ساخت سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکن شهری، ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی و نوسازی ۲۰۰ مسکن بافت فرسوده شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، محسن پیرهادی، با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت که کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، سال انتظار دسترسی خانوارها به مسکن  را ۱۲ سال تعیین کرد.

وی جهش صعودی قیمت مسکن نسبت به درآمد را عامل بروز نابرابری در دسترسی به مسکن در حوزه شهری دانست و افزود: متاسفانه سن دسترسی به مسکن در پی نابسامانی در این حوزه برای خانوارهای طبقه متوسط شهری به بیش از ۳۰ سال رسیده است. حتی برخی ارزیابی ها حکایت از این دارد که این میزان برای دهک های اول به بیش از یک قرن می‌رسد؛ ارقام وحشتناک و دلهره آوری که رفع و سامان دهی آنها تدبیر و چاره جویی اساسی و واقع بینانه‌ای را می‌طلبید.

رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سال های اخیر خرید و حتی برنامه ریزی برای خرید مسکن از توان و دسترس طبقه متوسط شهری خارج شده و برای دهک ‌های پایین‌تر به رویا دست نیافتنی تبدیل شده است؛ با توجه به این معضل، کمیسیون تلفیق برنامه به صورت مسئله محور و واقع بینانه به حوزه مسکن وارد شد و با تعیین اهداف راهبردی مشخص چند گام اساسی برای حل مسئله مسکن برداشت .

به گفته وی، در کنار کاهش زمان دسترسی به مسکن، رشد ۱۵ درصدی توسعه صنعتی سازی و رشد ۲۰ درصدی نوسازی و احیای بافت های فرسوده از اهداف راهبردی در حوزه مسکن است که با رای کمیسیون تلفیق در لایحه برنامه هفتم توسعه اعمال شد.

پیرهادی ادامه داد: با رای امروز کمیسیون تلفیق، صنعتی سازی ساختمان با رشد ۵ برابری در برنامه هفتم توسعه به ۱۵ درصد رسید که در سال‌های اخیر حداکثر صنعتی سازی ساختمان در خوشبینانه‌ترین آمار ۳ درصد بوده است. همچنین دولت مکلف به ساخت سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکن شهری، ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی و نوسازی  ۲۰۰ مسکن بابت فرسوده شد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به سهم ۷۰ درصدی مسکن از سبد هزینه خانواده‌ها، باید پرداختن به معضل مسکن به صورت اولویت دار در دستور کار دولت قرار گیرد. امیدواریم با حمایت‌های مجلس در حوزه تولید مسکن، دولت بتواند وعده‌های خود به مردم در حوزه مسکن را محقق کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا