فن آوری های ساختمانیمجله خبری

استارتاپ‌ها ابزار ارتباط هستند نه واسطه ایجاد تعهد

به گزارش ساختمان آنلاین: علیرضا یزدی عضو هیات مدیره «کیلید» در گفت‌وگوی اختصاصی با ساختمان‌آنلاین ماهیت استارتاپ‌های ایرانی فعال در حوزه مسکن را تشریح کرد و گفت: بیشتر استارپ‌های شناخته‌شده ایرانی که در بخش مسکن فعال هستند، در حال حاضر در زمینه ارتباط‌دهی خریدار و فروشنده و موجر و مستاجر ایفای نقش می‌کنند و عملکرد آنها نقش تبلیغاتی دارد، بنابراین نمی‌توان آنها را واسطه معاملات نام داد و حتی تصور کرد سودی از این معاملات به استارتاپ تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در این استارتاپ‌ها متقاضی عرضه مسکن چه مشاور املاک باشد یا مالک، می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای از پیش تعریف شده، آگهی ملک خود را منتشر کند؛ به عبارت دیگر استارتاپ‌های حوزه مسکن بنگاه‌های آنلاین معامله مسکن نیستند و مسئولیت در برابر معاملات انجام شده ندارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا استارپ‌های ایرانی تا به حال در حوزه ساخت‌و‌ساز مسکن ورود کرده‌اند یا نه گفت: اگر نیاز به چنین کسب‌وکار و خدماتی به‌وجود آید، پتانسیل انجام آن وجود دارد، اما جامه عمل پوشاندن به این ایده به بکارگیری یک نوآوری گره خورده است.

یزدی تصریح کرد: این نوآوری باید کارکردی شایسته‌توجه داشته باشد، مانند اینکه هزینه یا زمان ساخت را کاهش دهد، بر رفاه مادی و روانی ساکنین بیفزاید و یا هر کارکرد نوآورانه دیگری که در چهارچوب مسکن و ساختمان بگنجد. استفاده از مصالح روز دنیا در ساخت و یا بهره‌گیری از ابزار مدرن در تجهیز ساختمان دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا