مجلس و ارگان هامجله خبری

عمر مفید ساختمان‌ها در کشور باید از ۳۰ سال بیشتر باشد

به گزارش ساختمان آنلاین:   مجید کیان پور در نشست شورای فنی استان ایلام اظهار داشت: افزایش عمر مفید پروژه های عمرانی، زیرساختی و ساختمان ها در گرو کنترل کمی، کیفی و تضمین کیفیت پروژه ها و مصالح به کار رفته در این طرح هاست.

وی افزود: کنترل کمی و کیفی پروژه ها موجب کاهش هزینه کردهای مالی و نیز نگهداری ابنیه بعد از ساخت و بهره برداری می شود و در این راستا باید استانداردسازی ها در همه پروژه های بخش دولتی و خصوصی لحاظ و نظارت شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک یادآور شد: یکی از مواردی که به افزایش نظارت ها و کنترل کمی و کیفی پروژه ها منجر می شود، حضور سرزده و بدون اطلاع قبلی کارشناسان و ناظران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با همکاری سازمان نظام مهندسی و اعضای شورای فنی استان بر سر اجرای پروژه ها حین انجام کار است.

کیانپور اضافه کرد: همچنین همکاری و مراوده بیشتر آزمایشگاه فنی خاک استان ایلام با اداره کل استاندارد برای کنترل کیفی پروژه های ساختمانی و عمرانی به ویژه بخش خصوصی از دیگر مواردی است که مسوولان استان باید به آن توجه بیشتری بکنند.

وی بر حضور و نظارت ناظران آزمایشگاه بر پروژه های بخش خصوصی و شخصی تاکید کرد و توضیح داد: هرچند سرمایه ایجاد این طرح ها از خود افراد یا شرکت های بخش خصوصی است، اما یک سرمایه ملی محسوب می شود بنابراین نظارت بر سلامت و استاندارد سازه ها اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با بیان اینکه ایران کشوری حادثه خیز است و در طول سال شاهد حوادث مخربی چون سیل و به ویژه زلزله هستیم، گفت: یکی از راه های کاهش آثار مخرب زلزله و سیل تقویت استحکام سازه های زیرساختی نظیر جاده، پل، تونل و ساختمان هاست.

کیان پور اضافه کرد: یکی از مواردی که باید نظارت بر آن بیشتر شود، تولید بتون مورد نیاز پروژه ها است، نظارت بر تولید کیفی بتون براساس نوع سازه ها بیشتر و این نظارت کنترل کیفی بتون در محل اجرای پروژه انجام شود تا استحکام، مقاومت و عمر مفید آن بنا افزایش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: نکته حائز اهمیت در استانداردسازی ساختمان ها و ابنیه، ایجاد فرهنگ مطالبه گری در بین مردم، مسوولان و پیمانگاران پروژه هاست که خواهان و مطالبه گر مصالح کیفی، اجرای پروژه های مطابق با استانداردهای روز دنیا باشند.

احمد کرمی افزود: با نظارت هوشمند و مطالبه گرانه، بدون شک سرمایه های کلان پروژه ها در جای درست و با کمترین هزینه ها به کارگیری می شود و کنترل کیفیت مصالح و ابنیه، ماندگاری و افزایش عمر مفید بنا را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه فنی و مکانیک استان ایلام در زمینه تجهیز دستگاه های نوین و بروز باید بیشتر تقویت شود تا نتایج آزمایش ها و کنترل کمی و کیفی پروژه ها نزدیک به واقعیت و استانداردهای تعریف شده باشد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه مجموعه استانداری و دستگاه های اجرایی همکاری مطلوبی با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دارند، یادآور شد: گاهی مواقع جلسات شورای فنی در محل اجرای پروژه برگزار می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا