بورس و بازارمجله خبری

فروشنده‌ها به بازار مسکن بازگشته‌اند

به گزارش ساختمان آنلاین:  مهر ماه امسال سرمای ناشی از خروج فروشنده‌ها از بازار مسکن، بر معاملات حاکم شد و تعداد خرید و فروش انجام شده در کف رکود قرار گرفت. اما در نیمه دوم آبان ظاهرا شرایط به تدریج در حال تغییر است به نحوی که برخی از فروشنده‌های انصرافی ماه گذشته، به تازگی دوباره واحد خود را برای فروش عرضه کرده‌اند.

فروشنده‌های بازار مسکن می‌خواستند از ادامه‌دار بودن ثبات قیمت مسکن اطمینان حاصل کنند و در نتیجه به طور موقت از فروش منصرف شدند اما به گفته واسطه‌ها، اخیرا یک به یک تصمیم به بازگشت به بازار گرفته‌اند و دوباره واحدهای خود را نزد آنها فایل کرده‌اند. البته این وضعیت هنوز منجر به افزایش قابل توجه تعداد آپارتمان‌های فروشی در همه نقاط تهران نشده است اما در برخی محله‌ها محسوس‌تر است.

این تغییر وضعیت در موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی قابل رصد است، طوری که در برخی محله‌ها هر روز فایل جدیدی اضافه می‌شود. البته بسیاری از فایل‌های موجود، آپارتمان‌های بی‌نقص به شمار نمی‌آیند و به لحاظ امکانات یا نور و نقشه دچار مشکل هستند، بنابراین افزایش فایل‌ها هنوز به طور محسوس به افزایش معاملات منجر نشده است.

در عین حال انتظار می‌رود در صورت ادامه روند آشتی فروشنده‌ها با بازار مسکن که منوط به ادامه ثبات در بازارهای مختلف به ویژه بازار ارز است، نبض معاملات نیز قدری تندتر شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا