بورس و بازارمجله خبری

افزایش تمایل مالکان برای فروش مسکن

 به گزارش ساختمان آنلاین:  غلامرضا شریعتی اندراتی با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی تمایل مالکان برای عرضه و فروش مسکن ، گفت: در شرایط کنونی شاهدیم که قیمت بازار مسکن در مسیر نزولی قرار دارد، همچنین بر اساس آمارها، تقاضا برای خرید کاهش یافته و تمایل برای فروش بیشتر شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در ۶ ماه اخیر، قوانینی را برای مدیریت بازار مسکن مصوب کرد، یکی از اقدامات مهم نمایندگان، تدوین و تصویب کلیات طرح جهش تأمین و تولید مسکن بود، همچنین مجلس طرح مالیات از خانه های خالی را نیز مورد تصویب قرار داد.

کاهش قیمت مسکن و ثبات بازار ماحصل اقدامات مجلس است

وی گفت: من معتقدم که حرکت بازار مسکن در مسیر کاهش قیمت ها و ثبات بازار ماحصل اقدامات مجلس و فضای روانی مثبت ناشی از این اقدامات بوده است، زیرا بازار دریافت که مجلس عزم جدی برای مدیریت بازار و رفع موانع بهبود بازار مسکن دارد.

نباید از اثر کاهش قیمت دلار بر بازار مسکن چشم پوشی کرد

شریعتی ادامه داد: البته نباید از اثر کاهش قیمت دلار بر بازار مسکن چشم پوشی کرد، در هر صورت قیمت مصالح ساختمانی و قیمت تمام شده مسکن نشأت گرفته از بازار ارز است و هر میزانی که نرخ دلار کاهش یابد، قیمت تولید مسکن نیز کاهش می یابد.

بازار مسکن درگیر حباب قیمتی است؛ حباب به تدریج خالی می شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه بازار مسکن درگیر حباب قیمتی است، افزود: به نظر می رسد که حباب قیمت در بازار مسکن به تدریج در حال کاهش است، این مسئله موجب شده که تقاضا برای فروش مسکن افزایش یابد، از این رو تلاش عده ای برای فروش املاکشان نشان می دهد که نگاه سرمایه ای در بازار غالب است و افرادی که برای سود بیشتر، مسکن خریده بودند، در شرایط فعلی برای ضرر کمتر به دنبال فروش ملک خود هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا