مجلس و ارگان هامجله خبری

40هزار مسکن روستایی نیاز به بهسازی دارند

به گزارش ساختمان آنلاین: حسن ظفری در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱۰ هزار مسکن روستایی استان موفق به اخذ پایانکار شده است، اظهار کرد: ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه شاخص بهسازی مسکن روستایی کشور ۵۱ درصد است، تصریح کرد: شاخص بهسازی مسکن روستایی استان ۶۴ درصد است که تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰ درصد ارتقا می یابد.

ظفری گفت: در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر۱۰۰ هزار نفر تا کنون ۳۵۰۰ متقاضی واجد شرایط ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۶۴ متقاضی اقدام به واریز مرحله اول آورده خود کردند و ۱۴ متقاضی آورده کمتر از ۴۰ میلیون تومان واریز کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۵۵۰ متقاضی آورده موثر مرحله اول را واریز کردند، ادامه داد: بیش از ۵۳۰ متقاضی تخصیص پروژه به آنها داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان یادآور شد: ۳۰ متقاضی در شهرستان اسدآباد به علت کمبود زمین پروژه ای به آنها تخصیص نیافته است.

ظفری با اشاره به پروژه های مسکن بنیادساز، بیان کرد: یک پروژه ۱۲۰ واحدی در شهر همدان و یک پروژه ۳۶۰ واحدی در شهرنهاوند تعریف شده است که عملیات اجرایی هر دو پروژه در قالب تهیه و تصویب و تجهیز کارگاه پی کنی و پی سازی درشرف انجام و اقدام است.

وی درباره پروژه مسکن ملی انبوه ساز، ادامه داد: مراحل اجرایی پروژه های انبوه سازی توسط انبوه سازان انجام می شود و با فراخوان و برگزاری مناقصه بعداز طی مراحل اداری و قانونی برای ساخت و استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدکنندگان مسکن به جامعه هدف طی ماه های آینده ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: تاکنون ۵۲ هزار مترمربع زمین دراختیار بنیاد مسکن قرار گرفته شده است و منابع مالی این پروژه ها براساس ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و مابقی آورده متقاضی در زمان اجرا باید توام با پیشرفت فیزیکی پروژه تامین شود.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه هدف برای متقاضیان در تامین آورده‌های مرحله بعدی، ایجاد تردید کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تاکید کرد: ۷۵ هزار تن سیمان هدیه مقام معظم رهبری برای سیل زدگان نوروز ۱۳۹۸، در بین ۸۷۴۳ متقاضی واجد شرایط استان همدان توزیع شد.

وی اظهار کرد: در چند سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان از حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) در اختیار افراد واجد شرایط طرح بهسازی واحدهای مسکونی روستایی توزیع شده است.

ظفری افزود: براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته در سفر آقای نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۲۰۰۰ فقره سهمیه تسهیلات به مسکن محرومین به استان همدان اختصاص یافته‌است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۲۱۵۹ متقاضی شناسایی و بیش از ۱۱۸۳ متقاضی در روستاها موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند.

ظفری گفت: بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز در اختیار مالکان واجد شرایط این طرح قرار داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: متقاضیان ۴۹۵ روستا در سطح استان تا به امروز توانستند از این طرح بهره مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ طرح‌های مسکن محرومین به بهره برداری برسد که افراد بدون مسکن در روستاها به ویژه زوج‌های جوان در اولویت واگذاری تسهیلات این طرح قرار دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا