صنایع ساختمانیمجله خبری

نیمی از مساکن روستایی نقده مقاوم‌ شد

به گزارش ساختمان آنلاین:   رشید نقی‌زاده افزود: با این آمار حدود چهار هزار واحد روستایی این شهرستان نیازمند مقاوم‌سازی‌ است.

وی ییان کرد: واحدهای روستایی باقی‌مانده در برنامه زمانی هشت ساله مقاوم سازی می‌شود.

رییس بنیاد مسکن نقده گفت: کارمزد تسهیلات مقاوم‌سازی‌ مسکن روستایی تنها پنج درصد است و روستاییان می‌توانند از این تسهیلات تا سقف ۵٠٠ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۵ ساله بهره‌مند شوند.

نقی‌زاده اضافه کرد: مهمترین هدف تسهیلات اعطایی برای مقاوم سازی مسکن روستایی، ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله است و روستاییان می‌توانند برای کاهش تلفات حوادث همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

وی گفت: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آیین نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم تلقی می‌شود و نیازمند مقاوم‌سازی‌ است.

وی ادامه داد: روستاییان می‌توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

نقده دارای ۹۵ روستا بوده که ۷۷ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۱۸ روستا زیر ۲۰ خانوار است و یک‌هزار و ۱۹۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۶ هزار و ۵۶ نفر در این روستاها زندگی می‌کنند؛ نقده با ۱۲۷ هزار نفر جمعیت و ۹۵ روستا در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا