مجلس و ارگان هامجله خبری

149 هزار مسکن روستایی سند مالکیت دارند

به گزارش ساختمان آنلاین:  حسن ظفری در ادامه گفت: از سال ۸۵ تاکنون ۱۴۸ هزار فقره تسهیلات بازسازی واحدهای مسکن روستایی به استان اختصاص یافته که تاکنون ۱۲۲ هزار فقره آن منجر به عقد قرار داد شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۱۰ هزار واحد موفق به در یافت پایانکار از نظام فنی و دهیاری بر اساس ضوابط ملی ساختمان شده‌اند، افزود: از محل حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) هم ۱۶ میلیارد تومان در قالب ۲۷۰۰ کمک بلاعوض برای کمک به تکمیل واحدهای مسکن افراد نیازمند پرداخت شده است.

اتمام بازنگری طرح هادی ۳۸۵ روستای همدان

ظفری با بیان اینکه طرح هادی روستا به عنوان یک سند توسعه کالبدی فضای اجتماعی، اقتصادی و برنامه‌های توسعه روستا را برای یک دوره ۱۰ ساله معین می‌کند، یادآور شد: در استان همدان با توجه به اینکه ظرفیت‌های مناسب از قدیم تا به امروز به واسطه وجود نیروی انسانی متخصص تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی بوده و روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز دارای طرح تعیین محدوده هستند.

وی با اشاره به اینکه شاخص تهیه طرح هادی در سطح ملی از ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار بیش از ۹۹ درصد دارای طرح هادی هستند، اظهار کرد: این درحالیست که استان همدان از این گذر بیش از شش سال است که عبور کرده و تاکنون نه تنها ۱۰۰ درصد روستاهای استان دارای طرح هادی هستند بلکه بازنگری طرح هادی بیش از ۳۸۵ روستا نیز به اتمام رسیده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا