مجلس و ارگان هامجله خبری

43 درصد مساکن روستایی غیرمقاوم هستند

به گزارش ساختمان آنلاین:  علیرضا تابش در آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی برای بهسازی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده افزود: با همکاری گسترده بانک‌ها توانستیم در طرح مسکن روستایی یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکونی را در روستاها احداث کنیم که با درنظرگرفتن واحدهای بازسازی شده این میزان به دو میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن روستایی رسیده است.

وی گفت: برای طرح‌های بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی، حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان و برای بازسازی دیگر واحدهای روستایی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان و در مجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از طریق شبکه بانکی اختصاص یافت.

تابش گفت: بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی موجب شد این واحدها در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله هیچ آسیبی نبینند.

وی افزود: ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومین را برای محرومان تعریف کردیم که حدود ۵۶ هزار واحد از این میزان تکمیل و تحویل شده و بقیه هم تا پایان دولت تکمیل و تحویل می‌شود، نکته قابل توجه این که برای اجرای این طرح علاوه بر تسهیلات اعطایی، سه میلیون تومان نیز برای هر واحد به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پس از سیل سال ۹۸، صد و ده هزار مسکن روستایی را تعمیر و ۹۰ هزار مسکن روستایی نیز احداث کردیم، ضمن اینکه پس از زلزله سرپل ذهاب هم ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی احداث و ۸۵ هزار واحد را تعمیر کردیم که منابع مورد نیاز برای این اقدامات از منابع داخلی بانک‌ها تامین شده است.

در این مراسم از مدیران عامل بانک‌های تاثیرگذار در بهسازی و بازسازی مناطق سانحه دیده و مسکن روستایی تجلیل شدند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا