بورس و بازارمجله خبری

ضرورت افزایش ساخت و سازها

به گزارش ساختمان آنلاین:  رجبعلی قیصری کارشناس اقتصادی افزود: مشکل اصلی مسکن در حال حاضر، کمبود عرضه است و ما باید با افزایش ساخت و ساز نسبت به رفع آنی مشکل، اقدام کنیم.

وی با اشاره به این که در بخش تقاضا هم قدرت خرید وجود ندارد گفت: وام‌های مسکنی که در حال حاضر تعلق می‌گیرد برای خرید مسکن مناسب نیست و این وام‌ها باید افزایش پیدا کند.

قیصری با اشاره به ساخت و سازهای مسکن مهر گفت: مسکن مهر در زمان اجرا طرح بسیار خوبی بود و فواید بسیاری برای اقتصاد به همراه داشت و در حال حاضر نیز باید اقدامات این چنینی انجام شود.

وی ادامه داد: مسکن ملی که در حال حاضر توسط دولت در حال انجام است نیز اقدام مناسبی است، اما میزان تولید این مسکن زیاد نیست و باید برای کاهش قیمت مسکن، ساخت و ساز زیادی انجام شود.

وی در خصوص انتقاداتی که به مسکن مهر شده است گفت: مسکن مهر همراه با تزریق نقدینگی همراه بود، اما این نقدینگی با تولید کالا همراه بوده و به همین دلیل در جامعه سبب ایجاد تورم نشد.

قیصری ادامه داد: تورم زمانی ایجاد می‌شود که با افزایش نقدینگی، کالایی تولید نشود.

وی درباره تاثیر افزایش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن گفت: در حال حاضر کاهش یا افزایش نرخ سود بانکی نمی‌تواند تاثیر چندانی بر قیمت مسکن داشته باشد، زیرا در این بازار آنقدر مبالغ برای خرید مسکن بالا رفته که تغییرات در نرخ سود بانکی نمی‌تواند تاثیر عمده‌ای بر این بازار داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی درباره مالیات بر خانه‌های خالی و تاثیر آن بر بازار مسکن گفت: اگر تعداد خانه‌های خالی به درستی تشخیص داده شود و مالیاتی که از صاحب خانه دریافت می‌شود قابل توجه باشد می‌تواند به این بازار کمک کند، اما اگر مبلغ مالیات کم باشد و خانه‌ها نیز به درستی شناسایی نشوند تاثیرچندانی بر این بازار نخواهد داشت.

وی در پایان افزود: تنها راه سامان دادن به بازار مسکن در شرایط فعلی، تولید انبوه مسکن به همراه افزایش وام بانکی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا