راه و شهرسازی

۴۳۰ ساختمان ناایمن در استان اصفهان شناسایی شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  منصور شیشه‌فروش  اظهار داشت: بیشترین سازه‌های ناایمن شامل ساختمان‌های تجاری و خصوصی است.

وی با بیان اینکه عوامل سازه‌های ناایمن در هر ساختمان به تفکیک شناسایی شد و بر اساس آن به مالکان برای رفع آنها فرصت داده می‌شود، افزود: فهرست اسامی سازه های ناایمن توسط شهرداری اصفهان اعلام خواهد شد.

شیشه فروش گفت: شهرداری اصفهان مطابق با بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداری‌ها مکلف شد نقاط پر خطر را شناسایی و با آنها برخورد کند.

بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداری ها شامل اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک و به عبارت کلی رفع خطر از هر نوع اشیا آسیب‌زا برای سلامت شهروندان است.

وی با تاکید بر اجرای این قانون از سوی شهرداری، افزود: در جلسه مدیریت بحران که به منظور بررسی ایمنی ساختمان‌های شهر اصفهان برگزار شد، شهرداری با همکاری دادستانی و دستگاه قضایی ملزم به برخورد با متخلفان ساختمان‌های ناایمن شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مطابق با قانون مذکور شهرداری پس از شناسایی ساختمان‌های ناایمن و اعلام کتبی آن به مالک، مهلتی تعیین می کند و در صورت عدم توجه مالک از طریق دستگاه قضایی حق ورود و برخورد دارد، افزود: هر ساختمان یک ناظر فنی دارد که پس از شناسایی نقاط ناایمن باید به شهرداری اعلام کند و از طریق این نهاد مانع از ادامه ساخت آن شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره برق، گاز، نظام مهندسی و راه‌و شهرسازی فهرست‌های خود را برای ایمنی ساخت و سازها تهیه و مطابق با آن نظارت بر ساختمان‌ها را آغاز کنند.

شیشه‌فروش همچنین از شناسایی ۱۹ ساختمان بلندمرتبه ناایمن در فولادشهر در شهرستان لنجان خبر داد و گفت: این ساختمان‌ها بالای ۵۰ سال عمر دارد و مبتنی بر یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی است که ارزیابی ایمنی روی این ساختمان‌ها از سوی دانشگاه هنر صورت گرفته و نوسازی و بازآفرینی آن مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شهرداری و شرکت عمران فولادشهر و راه‌وشهرسازی مکلف به تعیین تکلیف و برنامه‌ریزی در این زمینه شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شناسایی سازه‌های ناایمن در هر شهر جزو وظایف اصلی شهرداری ها قرار گرفت، اضافه کرد: نظارت بیشتر نظام مهندسی بر استفاده از سازه‌ها و تجهیزات ایمن در ساختمان‌ها از جمله آسانسور در اداره های دولتی و خصوصی، مصالح استاندارد و تعیین کیفیت مصالح در آزمایشگاه‌ها مورد تاکید است.

وی اظهار داشت: ترویج و تشویق سازه‌های سبک و ایمن در شهر، رعایت کلیه استانداردها در ساخت‌وسازها، تربیت نیروی کار ماهر و با تجربه و بهره‌گیری از تجربه‌های موفق در زلزله‌های بم و سرپل ذهاب و کاهش خطر ناشی از زلزله و فرونشست زمین با مکان‌یابی و مناسب‌سازی شهری و روستایی متناسب با پهنه‌بندی جغرافیایی در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای پیشگیری از حوادث مشابه ساختمان متروپل آبادان و خطرات ناشی از آن و امدادرسانی صحیح به آسیب‌دیدگان مقرر شد ستادهای مدیریت بحران در شهرداری‌ها فعال و آموزش‌های لازم محله به محله داده شود و ساکنان هر شهر نسبت به رعایت اصول اولیه به هنگام حوادث آگاه و آشنا شوند.

شیشه فروش از اعزام سه تیم عملیات امداد و نجات از هلال احمر و آتش نشانی شهرداری اصفهان و شاهین شهر برای امدادرسانی در حادثه متروپل آبادان خبرداد و گفت: این تیم ها مجهز به سگ‌های زنده یاب و ۱۶ عوامل امدادی آواربرداری است.

وی افزود: اصفهان در حادثه پلاسکو تهران نیز حضور پررنگ داشت و امدادرسانی به حادثه دیدگان را تا آخرین لحظه انجام داد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا