مجلس و ارگان هامجله خبری

لزوم ثبت اطلاعات سکونتی در کردستان

به گزارش ساختمان آنلاین:  مهدی حسنی در اجرای اصلاح ماده ۵۴ قانون مالیات مستقیم استاندارد سال ۹۹، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی مکلف به ثبت اطلاعات املاک در کل کشور شد که در این راستا تمام ساکنین در واحدهای مسکونی اعم از مالکین و مستأجرین در شهرها و روستاها باید در سامانه ای که توسط وزارت راه و شهرسازی تعریف شده اطلاعات منزل مسکونی خود را ثبت کنند.

وی افزود: مطابق جدول زمان بندی در سایت وزارت راه و شهرسازی افراد باید در بازه زمانی براساس آخرین رقم کدملی خود (سرپرست خانوار) در سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات واحدی که در آن سکونت دارند اقدام کنند.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه این سامانه متولی تعیین وضعیت املاک ساخته شده در کل کشور است، بیان کرد: این سامانه بنا بر این تعریف شده که اطلاعات ملکی در کل کشور پایش شود و یکی از ظرفیت های عظیم اسکان در شناسایی خانه ها خالی است که در اختیار افرادی که نیازمند خانه هستند قرار بگیرد.

حسنی یادآور شد: بنا بر ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی تمام افراد مشمول باید در تاریخ ۱۹ فروردین ماه لغایت ۱۹ خرداد ماه سال جاری به سامانه به نشانی http://amlak.mrud.ir اعلام شده، مراجعه و نسبت به ثبت مشخصات ملک خود اقدام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا