مجلس و ارگان هامجله خبری

مقاوم‌سازی مساکن روستایی ادامه دارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  فرهاد فقیهی با اشاره به وجود ۱۲۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد ۷۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی تاکنون مقاوم سازی شده‌اند.

وی افزود: واحدهای مقاوم سازی شده در قالب طرح بازسازی سیل، زلزله و طرح ویژه بهسازی روستایی مقاوم شده‌اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: از تعداد کل واحدهای مقاوم‌سازی شده استان، ۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در زلزله بازسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

فقیهی با بیان اینکه ۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی ناایمن و غیر مقاوم در برابر زلزله هستند، تصریح کرد: این واحدها شامل واحدهای مسکونی روستایی خشت و گلی، آجری و سایر مصالح مرسوم است که به دلیل عدم رعایت مسائل فنی و عدم نظارت توسط ناظر، غیر مقاوم نامیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه آگاهی عمومی در مورد مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاها افزایش یافته است، ادامه داد: از سال ۸۴ تاکنون تسهیلات طرح ویژه بهسازی در بنیاد مسکن به وجود آمده که روستاییان می‌توانند با مراجعه به اداره بنیاد مسکن شهرستان خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: بر اساس تقاضای مردم سالانه حدود چهار الی پنج هزار واحد مسکونی روستایی در استان کرمانشاه بازسازی و مقاوم سازی می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا