بورس و بازارمجله خبری

تورم 23.3 درصدی اجاره‌بها در استان فارس

به گزارش ساختمان آنلاین:  در مباحث اقتصادی برای بیان دوره‌های تورم یا کاهش و افزایش نرخ آن از شاخصی با عنوان شاخص قیمت مصرف‌کننده استفاده می‌کنند که معیاری برای سنجش میانگین قیمت‌های یک سبد کالا و خدمات است.

این شاخص با در نظر گرفتن تغییرات قیمت برای هر مورد در سبد از پیش تعیین شده کالاها و میانگین گرفتن از آنها محاسبه می‌شود. در برآورد شاخص قیمت مصرف‌کننده، یکی از بخش های مهم بخش مسکن است.

براساس آخرین اعلام مرکز ملی آمار ایران در بهار امسال شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری به عدد 226 رسید که نسبت به فصل قبل ٧.٧ درصد افزایش داشته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل بهار سال جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٩.١ درصد است و نسبت به فصل زمستان ١٣٩٩ (٢٨.٩ درصد)، 2 دهم واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. در این فصل بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ٣٩.٦ درصد مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ١٣.٩ درصد مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

 

در این میان استان فارس با نرخ تورم 23.3 در تورم نقطه به نقطه اجاره بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری در رتبه 24 کشوری قرار گرفته است که از میانگین کشوری حدود 6 درصد کمتر است.

در شاخص اجاره بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری نیز شاخص استان فارس 176.3 ثبت شده که از شاخص 226 کل کشور کمتر است. این میزان در استان فارس نسبت به فصل قبل 3.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 13.9 درصد بیشتر است.

در تورم فصلی و نقطه به نقطه اجاره واحدهای مسکونی خانوارهای شهری استان فارس نسبت به فصل قبل 3.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 23.3 درصد بوده است که حدود 2.2 درصد افزایش داشته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا