بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

اقدامی برای کنترل نرخ اجاره در جزیره کیش

به گزارش ساختمان آنلاین:  ناصر آخوندی، گفت: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و ارائه روش‌های کاربردی از سوی معاونت‌های این سازمان طرح احداث خانه‌های سازمانی در قالب BOT اجرایی می‌شود و این طرح تاثیر مستقیم در بازار نرخ اجاره مسکن کیش خواهد داشت.

وی با تاکید بر رفع مشکلات جزیره در چارچوب مقررات و قوانین سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: براساس شرایط حاکم بر منطقه و عرضه در بازار مسکن با تلاش مضاعف برای رفع مشکلات ساکنان جزیره کیش هستیم.

وی با اشاره به افزایش نرخ اجاره مسکن در کشور گفت: با توجه به محدودیت‌های زیر ساختی جزیره کیش و خاص بودن این منطقه بهای اجاره مسکن جزیره کیش نسبت به دیگر شهرهای كشور کمتر است.

معاون توسعه مدیرت سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در دوره مدیریت‌های گذشته سازمان واگذاری زمین مسکونی در قالب طرح مشارکت و مزایده برگزار شده بود، گفت: در حال حاضر به ازای هر متر مربع زمین واگذار شده “۴ و نیم متر” جایگزین شده است.

ناصر آخوندی گفت: با این اقدام مهم می‌توانیم در چند سال آینده علاوه بر روش‌های درصد از فروش، اجاره‌ای درآمد پایدار در منطقه آزاد کیش ایجاد کنیم.

وی تنها دارایی سازمان منطقه آزاد کیش را یک سوم باقی مانده از ۹۲ کیلومتر مربع از مساحت جزیره کیش برشمرد و افزود: اگر زمین‌های باقی مانده به فروش برسد، هیچ منابعی برای اداره این منطقه وجود نخواهد داشت و باید از ساکنان کیش و فعالان اقتصادی مالیات و عوارض دریافت کنیم.

ناصر آخوندی با بیان اینکه اگر سرمایه گذار براساس قیمت یک واحد آپارتمان در شهرک نوبنیاد، نرخ سود، قیمت ساخت و دریافت پروانه را محاسبه کند، نرخ واقعی مشخص می‌شود، گفت: قیمت درصد زمین در بهای تمام شده ساخت، زیر ده درصد است و باید این موضوع برای آگاهی بخشی به عموم جامعه اطلاع رسانی شود.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزادکیش فعالان اقتصادی را تنها مدافعان دارایی و سرمایه‌های سازمان معرفی کرد و افزود: برخی از فعالان اقتصادی با دریافت زمین و مجوز‌های لازم هیچ گونه فعالیت و منافعی برای کیش نداشتند و این برای تعیین تکلیف در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

ناصر آخوندی در رابطه با برگزاری کمیسیون نرخ گذاری در این منطقه، افزود: مبنای تسویه حساب با سازمان منطقه آزادکیش بر اساس شیوه نامه‌های مشخص شده است و نمی‌توانیم خارج از این چار چوب عمل کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا