بورس و بازارمجله خبری

وضعیت بازار اجاره در زنجان چگونه است؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  رضا استجلو در ادامه گفت: بر اساس بخشنامه ارسالی در سال‌جاری، اجاره‌بهای مسکن در تهران ۲۵، در کلان‌شهرها ۲۰ و در دیگر شهرها ۱۵ درصد می‌تواند افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه زنجان جزو شهرهایی است که افزایش اجاره‌بها ۲۰ درصد بود، افزود: افزایش اجاره‌بها اغلب به درخواست صاحبخانه و یا مشاوران مسکن اتفاق می‌افتد و می‌توان گفت که تقریباً نظارتی بر آن انجام نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: در استان زنجان اجاره نه تنها بیش از ۱۵ درصد قانونی، بلکه بیش از تهران ۲۵ درصد رشد داشته و این رشد در برخی موارد از ۵۰ درصد تجاوز کرده و به ۱۰۰ درصد نیز رسیده است که این مهم برای اقتصاد استان به خصوص برای بخش خدمات، آسیب بزرگی است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان تصریح کرد: این اجاره‌های بالا سبب شده که بین مستاجر و موجر چه در بخش خانگی و چه در بخش تجاری گاهی بیش از دو اجاره‌نامه منعقد شود که یکی بر اساس اجاره توافق شده و دیگری بر اساس قانون اجاره و برای اظهار مالیاتی است.

استجلو خاطرنشان کرد: موجرها در بسیاری از موارد به دلیل هزینه‌های بالا و نبود محل اجاره با قیمت کمتر و در بخش تجاری با توجه به اینکه سرمایه‌ مغازه‌دار آسیب می‌بیند، مجبور به پذیرش قیمت‌ها می‌شوند و نظارت بر این موارد بیش از یک سازمان نیاز دارد، بلکه قانون‌گذار نیز باید حمایت‌هایی انجام دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا