بورس و بازارمجله خبری

بازار اجاره در مناطق جنوبی پایتخت رونق گرفت

به گزارش ساختمان آنلاین:بسیاری از اجاره‌نشین‌های مناطق نیمه شمالی شهر با توجه به جهش اجاره‌بها در سال‌های اخیر و شرایط معیشتی خود ناگزیر به جابه‌جایی شدند و مناطقی در نیمه جنوب تهران با اجاره‌بهای به مراتب مناسب‌تری را برای سکونت انتخاب کردند. در بین مناطق نیمه جنوبی شهر مناطق ۹ تا ۱۲ به دلیل دسترسی مطلوب‌تر به مرکز شهر و نیز برخورداری از بافت مسکونی نوسازی شده در برخی از محله‌های این مناطق، آنها را به محله‌های واقع در مناطق ۱۵ به بعد ترجیح می‌دهند.

البته در این مناطق نیز اجاره‌های پیشنهادی امسال هم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است اما در عین حال یافتن آپارتمان مسکونی اجاری قیمت‌مناسب در این مناطق ساده‌تر از نیمه شمالی شهر است.

صرف‌نظر از قیمت‌های خیلی پایین و خیلی بالا در بازار اجاره هر منطقه که به عنوان یک استثنا همیشه در بازار وجود دارند، میانگین ارزش رهنی املاک اجاری در مناطق 9 تا 12 در حال حاضر بین سه تا حداکثر چهار میلیون تومان است، به این معنا که ارزش رهن کامل یک واحد آپارتمان 60 مترمربعی در این مناطق بین 180 تا حداکثر 240 میلیون تومان است که البته ارقام بالاتر این طیف، متعلق به محله‌هایی است که سطح برخورداری بیشتری از سرانه‌های شهری داشته و بافت نوسازتری دارند.

محله‌های استثنایی مناطق مذکور نیز بعضا با قیمت‌های بالاتر فایل می‌شوند چراکه این محله‌ها متقاضی سنتی خود را دارد و کسانی که اصالتا در ادوار گذشته در این محله‌ها ساکن بوده‌اند، با توجه به مزیت‌هایی که مدنظر دارند مانند بافت مذهبی و… بهای بیشتری برای ادامه سکونت خود در آن محله‌ها می‌پردازند.

در میان فایل‌های اجاری موجود در مناطق 9 تا 12، سهم آپارتمان‌های عرضه شده به صورت رهن کامل تقریبا یک به پنج است، و از هر پنج موجر، چهار نفر به دریافت اجاره ماهانه در کنار مبلغی از ودیعه تمایل دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا