بورس و بازارمجله خبری

افزایش افسارگسیخته اجاره‌‌بها در ایلام

به گزارش ساختمان آنلاین:   افزایش افسارگسیخته و بی‌حد اجاره‌‌بهای مسکن در ایلام به‌ویژه در مناطق مختلف ایلام به شدت دامن‌گیر مستاجران شده است. این افزایش بی‌رویه و خودسرانه نرخ اجاره‌بها و مسکن در حالی است که ناتوانی مستاجران و آوارگی آنان را در پی داشته است و متصدیان بنگاه‌های معاملاتی مسکن در ایلام نیز این وضعیت را ناشی از نبود نظارت توسط متولیان امر می‌دانند.

اکثر قریب به اتفاق مستاجران در ایلام «پایین آمدن سود بانکی»، «شایعه پراکنی و ایجاد قیمت‌های کاذب توسط کانال‌های و شبکه‌های اجتماعی» و افزایش نرخ تورم را از عوامل تاثیر گذار بر روند افزایشی اجاره بها در ایلام عنوان می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های میدانی مرور، وضعیت اجاره و رهن در ایلام سه برابر نسبت به سال گذشته شده و نظارت نیز براین افزایش توسط متولیان انجام نشده است.

نبود نظارت، راهی برای مستاجران باقی نگذاشته است و یکی از مستاجرانی که برای تمدید قرارداد اجاره به بنگاه آمده است می‌گوید چاره‌ای جز قبول شرایط مالک و تمدید قرارداد نداریم.

بر این اساس در حالی که در سال‌های نه چندان دور 15 تا 20 درصد ارزش ملک به‌عنوان رهن از مستاجر دریافت می‌شد که طی سه سال اخیر این فرمول تغییر کرده و مبنای تعیین نرخ اجاره‌بها متری شده است که خواسته شهروندان ایلامی نظارت بر این وضعیت است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا