مجلس و ارگان هامجله خبری

کاهش قیمت مسکن به دلیل تضعیف قدرت خرید مردم است

به گزارش ساختمان آنلاین: رحمت اله فیروزی پوربادی با اشاره به ضرورت نظارت بر اجرای صحیح قانون مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: متاسفانه دولت هنوز تعرفه مالیاتی خانه‌های خالی را بر اساس قانون مالیات برخانه‌های خالی برای واحدهای مسکونی تایید شده، صادر نکرده است که باید علت تاخیر آن بررسی شده و سازمان امور مالیاتی نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود نارضایتی‌های فراوان در حوزه مالیات، بر ضرورت بازنگری قوانین مالیاتی تاکید کرده و  ادامه داد: در فرآیند اجرای اخذ مالیات باید نظارت های دقیقی داشته باشیم تا عادلانه و براساس قوانین و ضوابط اجرایی شود چرا که عدم تعادل بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. اخذ مالیات به شیوه صحیح بسیار ضروری بوده چرا که درآمدهای دولت از این راه تامین می‌شود اما باید به صورت عادلانه و منصفانه باشد تا فشار مضاعفی به مردم وارد نشود.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی سیر نزولی قیمت مسکن در ماه‌های اخیر کاهش قدرت خرید مردم است، گفت: افزایش سرسام آور قیمت مسکن به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، همین موضوع هم موجب شده مردم تا زمان واقعی نشدن قیمتها برای خرید اقدام نکنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، قدرت خرید مردم را بسیار پایین دانست و افزود: متعادل کردن نرخ مصالح ساختمانی، پرداخت تسهیلات مناسب با نرخ سود پایین و تامین زمین ارزان قیمت ،سه مولفه اساسی برای رونق بازار مسکن و بهبود قدرت خرید مردم است. تسهیلات خرید خانه در مقابل افزایش چشمگیر قیمت‌هادر سال‌های اخیر بسیار ناچیز بوده و تامین مابقی قمیت مسکن برای مردم بسیار دشوار است بر همین اساس دولت باید برنامه‌ای برای رفع این معضل بزرگ تنظیم کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا