راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

حواشی سیاسی و کاهش قیمت مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  متوسط قیمت مسکن در تهران در آذرماه ۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان بود که نشان دهنده کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به متوسط قیمت آبان ماه است. تعداد معاملات واحد مسکونی در آذرماه ۲۵۵۵ فقره بود که نسبت به ماه قبل که ۴۴۶۶ فقره معامله مسکن به ثبت رسید، کاهش ۴۲.۸ درصدی داشته است. همچنین در آذرماه سال گذشته ۹۵۳۷ فقره معامله مسکن انجام شده بود که تعداد معاملات مسکن در آذر امسال نسبت به آذر سال گذشته کاهش ۷۳.۲ درصدی داشته است.

برخی کارشناسان معتقدند اگرچه آغاز دریافت مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه به صورت آنی به اجرا درنیامده، اما موجب شده که بازار مسکن از هم‌اکنون از نقاضای سرمایه‌ای خالی شود. آن‌ها می‌گویند برخی اتفاقات سیاسی و اقتصادی در حال دادن ثبات قیمتی به بازار مسکن و بازارهای موازی است. البته برخی از مشاوران املاک این وضعیت بازار مسکن را که افت شدید معاملات مسکن است را تهدیدی برای بازار مسکن عنوان می‌کنند.

این کارشناسان نقطه آغاز روند خروج تقاضای سرمایه‌ای از بخش مسکن را از مشخص شدن پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان می‌کنند و عقیده دارند با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400، این روند تشدید خواهد شد.

از سوی دیگر، اغاز روند نزولی قیمت مسکن نیز موجب شده تا صاحبان نقدینگی از ترس از دست رفتن ارزش سرمایه‌شان، عطای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را به لقایش ببخشند، چراکه به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران، امکان این که این دوران آغازی کند برای کاهش قیمت مسکن در کشور باشد، بسیار بالاست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا