مجلس و ارگان هامجله خبری

تاثیر قانون مالیات بر کاهش قیمت مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:   محمد صفایی به تشریح شاخص‌ترین اقدامات کمیسیون اقتصادی در یک سال آغازین مجلس یازدهم پرداخت و اظهار کرد: تصویب طرح‌های مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر ماشین‌های لوکس، مالیات بر درآمد کلان سلبریتی‌ها و مالیات بر درآمد افرادی که در فضای مجازی تبلیغات انجام می‌دهند و بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند از جمله مهمترین اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس در این یک سال بود.

وی افزود: همچنین ما در کمیسیون اقتصادی طرح مالیات بر عائدی سرمایه را تصویب کردیم و این طرح به هیئت رئیسه داده شده است‌. طرح اصلاح نظام بانکی نیز از جمله طرح‌های کمیسیون اقتصادی بود که هفته گذشته هم دو فوریت و هم کلیات آن در صحن مجلس رای آورد که در صورت تصویب این طرح، پس از حدود نیم قرن، یک تحول اساسی در نظام بانکی و پولی کشور اتفاق خواهد افتاد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس تنها قانون‌گذار است و اجرای قوانین کار قوه مجریه است، عنوان کرد: دولت فعلی تا حد زیادی در اجرای قوانین مصوب مجلس کند عمل می‌کند، اما با این حال به عنوان مثال تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی تا حدی توانسته است بر کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار باشد.

صفایی ادامه داد: تصویب این طرح باعث شد عده‌ای فروشنده شوند و وضعیت عرضه مسکن بهتر شود. لذا حدود چند ماه است که دیگر آن روند افزایشی شدید قیمت مسکن دیده نمی‌شود و برعکس بازار مسکن با نوعی رکود مواجه شده است و مسئولین راه و شهرسازی نیز بیان می‌کنند این نتیجه قانون مصوب مجلس است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. زمانی میگیم تاثیر داشت که بشه خونه خرید.

    کی میتونه خونه بخره الان تو تهران با این قیمت عجیب؟همه که منطقه ۱ و ۲ زندگی نمیکنن.
    خیلی ها مجبورن خونه ۵۰،۶۰ متری غیراستاندارد و فاقد امکانات بخرن که فقط شبا تو کوچه نخوابن.
    هروقت بیش از نیمی از ملت تونستن خونه معقول بخرن بگید تاثیر گذاشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا