بورس و بازارمجله خبری

بهبود اقتصاد کشور لازمه کاهش نرخ مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:   هوشنگ فروغمند کارشناس مسکن با بیان این‌که در حوزه مسکن هیچ آمایش سرزمینی در نظر گرفته نشده‌ و ناحیه مناسبی برای ساختن این یک میلیون واحد مسکونی تعیین نشده است گفت: در صورت نبود برنامه ریزی در آینده با ساخت این واحدهای مسکونی شاهد آثار نامناسب فرهنگی و اجتماعی در بازار خواهیم بود.

او بیان کرد: مسکن پیشران اقتصاد نیست بلکه پیشران اقتصادی ما در حال حاضر نفت است و باید مدل اقتصادی در این حوزه عوض شود.

فروغمند با بیان این‌که باید آمایش سرزمین در شهرهای کوچک و کلان شهرها اجرا شود افزود: با اجرای طرح آمایش سرزمین و به‌طورقطع شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که کشور برنامه‌ریزی مناسبی برای دو دهه آینده خود ندارند افزود: درصورتی‌که این یک میلیون واحد مسکونی در طول سال ساخته شود، برای خالی نگه نداشتن آن‌ها دولت باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

او توضیح داد: هنوز نحوه ساخت و اجرای این یک میلیون واحد مسکونی به‌صورت کامل اعلام‌نشده است و باید به‌طورقطع از کارشناسان متخصص در این بخش استفاده شود.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که ما ۱۸ میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم که باید با اجرای آمایش سرزمین بتوانیم تمامی مسائل اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها را برطرف کنیم.

او توضیح داد: هنوز مصرف‌کننده‌های نهایی مسکن در بازار مسکن وجود ندارند. بسیاری از واحدهای مسکونی در کشور توسط واسطه‌گران و دلالان خریداری می‌شود که این خود باعث برهم ریختگی حوزه مسکن خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا