راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

نیکزاد: بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ تسریع می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین: اکبر نیکزاد روز پنجشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و دیدار از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده ۵۰۰ واحد تخریبی در منطقه شناسایی شده که نیازمند نوسازی است و سه هزار واحد نیز باید تعمیر و بهسازی شود.

وی ادامه داد: روند بازسازی خانه‌های مسکونی آغاز شده و فعالیت‌هایی خوبی در این خصوص انجام گرفته اما از روز شنبه ۱۵ آبان روند بازسازی با تجهیز امکانات و نیروی انسانی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

نیکزاد تصریح کرد: به زودی از استان‌های دیگر نیروی انسانی و ماشین‌آلات به این منطقه اعزام می‌شود تا در تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی کمک دهند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در روند بازسازی خانه‌های مسکونی اسکلت پیچ و مهره‌ای در منطقه کسری دارد که ظرف سه روز آینده این کسری جبران و همراه بلوک سقفی و دیواری به منطقه ارسال می‌شود.

نیکزاد به مشکلات آب شرب و تخریب زیرساخت‌های آبرسانی مناطق زلزله‌زده نیز اشاره  کرد و گفت: مقرر شد تا خسارت‌های برآورد شده به وزیر نیرو اعلام شود تا پس از تامین اعتبار روند رفع عیوب زیرساخت‌های نیز وارد مرحله اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با تسریع در روند بازسازی بتوان ظرف چهار ماه آینده خانه‌های مسکونی آسیب‌دیده نوسازی و تعمیر شود که به منظور بررسی روند بازسازی واحدهای مسکونی در کوهرنگ ۲ هفته دیگر به این منطقه سفر خواهم کرد.

زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان توزیع شده است.

در هفته گذشته عملیات بازسازی تعدادی از خانه‌های روستایی تخریب شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا