بورس و بازارمجله خبری

رکود بازار مسکن کرمانشاه ادامه دار است

به گزارش ساختمان آنلاین:  بابک مرادی در ادامه گفت: روند کاهش قیمت در بازار مسکن مثل سایر بازارها نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد، پس نمی‌توان انتظار کاهش قیمت چندان چشمگیری داشت.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت ملک در کرمانشاه طی دو، سه ماه اخیر حداکثر 10 تا 15 درصد بوده، کاهش قیمت بیش از این مقدار را بعید دانست و عنوان کرد: به احتمال زیاد قیمت‌ها فعلا ثابت خواهد ماند و دیگر روند نزولی نداریم.

به گفته مرادی، این کاهش قیمت هم عمدتا مربوط به مواردی بوده که فروشندگان مجبور بودند به هر دلیل ملک خود را کمی با قیمت پایین‌تر بفروشند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه از چندعامل اثرگذار بر قیمت مسکن هم یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین این موارد قیمت مصالح مانند میل گرد و … است که هیچ روند کاهشی در این مدت نداشته است.

مرادی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر قیمت زمین به عنوان یک عامل اثرگذار در بهای مسکن نیز کاهش نداشته است.

وی معتقد است تازمانی که کاهش قیمت در این موارد نداشته باشیم، نمی‌توان انتظار ریزش قیمت مسکن را داشت.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه مهمترین شرایطی که اکنون بازار مسکن در کرمانشاه با آن مواجه است را رکود دانست و اضافه کرد: هم اکنون عرضه در بازار زیاد است، اما خریدار چندانی نداریم و شاید دلیل آن نیز انتظاری است که برای مردم پیش آمده که شاید قیمت‌ها کاهش بیشتری داشته باشد.

مرادی پیش‌بینی کرد، این رکود تا اوایل سال آینده که دوباره تقاضا بالا می‌رود ادامه داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا