راه و شهرسازیمجله خبری

بازسازی 13500 مسکن روستایی در ایلام

به گزارش ساختمان آنلاین:  حبیب‌الله محبی در خصوص تسهیلات طرح ویژه دولت تدبیر و امید از آغاز سال ۹۲ اظهار داشت: تاکنون بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و بلاعوض پرداخت شده که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن بصورت بلاعوض از محل حوادث و طرح ویژه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

محبی یادآور شد: برای اجرای طرح‌ هادی روستایی نیز از آغاز دولت تدبیر و امید بیش از ۳۲۳ روستا در دست اقدام است و ۱۰۴ میلیارد تومان هم برای آن هزینه شده است.

وی یادآور شد: یکی از وظایفی که از سال ۸۴ به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و ساخت مسکن برای محرومان فاقد مسکن با استفاده از طرح ویژه مسکن روستایی است.

محبی یادآورشد: ۳۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی ایلام نیز از سال ۸۴ تا پایان سال ۹۸ بازسازی و نوسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: برای احداث سیل بند، اصلاح معابر و مبلمان روستا در سه سال گذشته نیز با احتساب اعتبارات سال ۹۹ مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان در روستاها هزینه شده است.

محبی افزود: همچنین برای محرومیت‌زدایی و تامین مسکن مردم استان در سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به ایلام ساخت سه هزار واحد مسکونی روستایی با تسهیلات قرض‌الحسنه با بهره چهار و پنج درصد در نظر گرفته شد.

وی در خصوص کمک بلاعوض به نیازمندان برای ساخت واحدهای مسکونی اظهار داشت: علاوه بر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات، ۳۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض با اولویت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای ساخت مسکن افراد کم‌درآمد و محروم استان در نظر گرفته شده است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور است و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان‌ها دارد.

استان ایلام دارای ۶۰۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۸۲ هزار نفر است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا