بی واسطهمجلس و ارگان هامجله خبری

شناسنامه فنی ملکی، ضامن ساختمانی استاندارد

محمدرضا یاسایی ضمیر، در گفت و گو با ساختمان آنلاین اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 1373، در هفت رشته­ مختلف اصلی که شامل  معماری، برق و تأسیسات، مکانیک، ترافیک و شهرسازی و نقشه­ برداری می باشد تاسیس شده است و طبق ماده 15 قانون، وظایفی از جمله بالا بردن کیفیت ساختمان ها را بر عهده دارد.

وی در رابطه با تفاهم نامه شهرداری برای استفاده از مجری ذی­صلاح برای پروژه های ساختمانی  ادامه داد: در سال 97 برای این تفاهم نامه حدود بیست و هفت الی بیست و هشت جلسه با شهرداری برگزار کردیم، بسیاری از مسائل کارشناسی و چکش کاری شد اما نهایتا به یک تفاهم نامه ای رسیدیم که صنف انجمن سازندگان استان تهران در آن وجود نداشت در حالی که قرار بود یک تفاهم نامه سه جانبه بین شهرداری، نظام مهندسی و صنف انجمن سازندگان مسکن و ساختمان باشد.

یاسایی ضمیر افزود: از زمانی که این تفاهم نامه بسته شد یک سری تمهیدات لازم داشت که از طرف نظام مهندسی  انجام شد، اما نیازمند هماهنگی بهتری بود. مقرر شده بود که سامانه نظام مهندسی به سامانه شهرداری لینک شود، همچنین پس از آن نیز دستورالعمل اجرایی نوشته شد اما هنوز  بسته نشده است به همین دلیل تا الان مشکل به قوت خود باقی است.

رئیس کانون سازندگان مسکن و ساختمان کشور گفت: هر محصولی یک دفترچه راهنما که حاوی کیفیت آن محصول می باشد را دارد حال فردی که ساختمانی را خریداری می کند که بزرگترین سرمایه هر فردی هم است، حق دارد که مشخصات ملک خود را در یک سند قانونی در اختیار داشته باشد. زمانی که  شناسنامه فنی ملکی ساختمان موجود نباشد در واقع خریدار در حال تهیه یک محصول غیر استاندارد است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا