بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

رکود بازار املاک در خراسان جنوبی

به گزارش ساختمان آنلاین:   علیرضا اربابی در ادامه گفت: اکنون خرید و فروش راکد شده و معاملات انجام نمی‌شود.وی افزود: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت قیمت‌ها تقریبا کاهش یک میلیون تومانی در بحث مسکن داشته که همانطور باقی مانده و قیمت‌ها دیگر کاهش نداشته است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه مصالح افزایش قیمت ۲۵ درصدی داشته، اما بازار خرید و فروش مسکن آرام است و تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی بیان کرد: شاید یکی از علل این شرایط بی پولی مردم برای خرید و فروش و عدم حضور دلال‌هایی است که تا پیش از این در بازار خرید و فروش حضور داشته و حال با دیدن وضعیت راکد بازار این کار را انجام نمی‌دهند.

اربابی اظهار کرد: معاملات مسکن نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش و نسبت به ماه قبل ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت رهن و اجاره ادامه داد: در قانون کشور ما دفترچه‌ای وجود دارد به نام ضریب املاک که هرچند سال یک بار بازنگری می‌شود که از سال ۱۳۶۶ که این دفترچه بازنگری شد اجاره‌ها افزایش قیمت پیدا کرد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هیچ نرخی از نرخ‌های دفترچه ضریب املاک بالاتر نیست و قیمت‌هایی که خود مردم پیشنهاد می‌دهند بسیار پایین تر از قیمت‌هایی است که دولت در دفترچه ضریب املاک ارائه کرده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا