مجلس و ارگان هامجله خبری

تاکید وزیر بر قلمداد مسکن به عنوان کالای مصرفی و نه سرمایه‌ای

به گزارش ساختمان آنلاین: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان وزارتخانه نشست مشترکی را با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورخ ۳۰ دی در ساختمان شهید دادمان برگزار کرد.

در ابتدای این نشست، وزیر راه و شهرسازی ضمن خوش‌آمد گویی به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش کلیدی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در بحبوحه تحریم و جنگ اقتصادی، خواستار جهش و رونق تولید مسکن هم در بخش سیاستگذاری و هم در بخش سخت‌افزاری و اجرایی در کشور شد.

همچنین اسلامی تاکید کرد که هدف تلاش‌ها این است تا مازاد سرمایه افراد به سمت مسکن نرود تا در اقتصاد کشور اختلال ایجاد کند.

وی تصریح کرد که وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌نماید تا مسکن به عنوان یک کالای مصرفی برای مردم قلمداد شود و نه مصرفی؛ تا بتوان مشکلاتی که به واسطه این معضلات برای مردم ایجاد می شود، از صحنه خارج شود.

اهم موضوعاتی که در این نشست مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت، مربوط به وضعیت سامانه املاک و اسکان در راستای تحقق اهداف ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم بود که شامل بررسی شاخص‌های عرضه و تقاضای مسکن، تعداد و نرخ رشد واحدهای مسکونی، سهم هزینه‌های مسکن در بودجه خانوار شهری و شاخص دسترسی مردم به مسکن و طول دوره انتظار و دیگر موارد بود.

در این نشست مشترک، طرفین ضمن ارائه دیدگاه های خود در خصوص مسایل مطرح شده، بر ضرورت همگرایی جهت رفع مشکل مسکن مردم در کشور تاکید کردند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا