بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

کلید رفع مشکلات بخش مسکن چیست؟

به گزارش ساختمان آنلاین:احمد راستینه هفشجانی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در سبد خانوارها هزینه‌های مسکن است، اظهار داشت: این هزینه‌ها بیشترین سهم را در سبد خانوارهای ما دارد و خانواده‌ها را به شدت دچار مشکل کرده به ویژه طبقات پایین جامعه و مستأجران را که شرایط سختی را به دلیل جابجایی‌های مکرر دارند.

وی با اشاره به تصویب طرح جهش تولید مسکن توسط مجلس شورای اسلامی افزود: در این طرح تلاش شده قیمت زمین در ساخت مسکن حذف شود و در قالب استفاده از اراضی دولتی بلااستفاده احداث شود که همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند بعد از ابلاغ این قانون اراضی بلا استفاده خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا این وزارتخانه با طراحی مسکن ملی بتواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس دیگر ویژگی این طرح را تأمین مصالح ساختمانی برای کاهش قیمت تمام شده ساخت دانست و توضیح داد: قرار شده مصالح پروژه‌هایی که به صورت ملی است در قالب شرکت‌های توزیع یکپارچه طراحی شوند تا مصالح با هزینه‌های کمتری به دست تولید کننده مسکن برسد تا قیمت تمام شده در واحدها کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مسکن صنعت پیشران توسعه کشور است آنچه باید اتفاق بیفتد این است که امسال، سال آغاز تولید انبوه مسکن باشد که خوشبختانه در شعارهای رئیس جمهور منتخب بحث مسکن به عنوان اولویت نخست تحول اقتصادی ایشان دیده شده و با وجود این قانون مجلس هم امسال با آغاز به کار دولت جدید یک برنامه ریزی جدی در حوزه تولید انبوه مسکن خواهیم داشت و این می‌تواند به اقشار کم درآمد جامعه کمک کند.

راستینه به نیاز کشور در تولید انبوه مسکن اشاره و تصریح کرد: در این طرح تلاش شده با تمرکز بر تجربه گران سنگی که از مسکن مهر در اختیار داریم بتوانیم ریل گذاری را در این حوزه انجام دهیم چراکه اگر می‌خواهیم بحث مسکن را به یک نقطه درست و مبنایی برسانیم سالانه حداقل به یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم که باید به آن توجه شود.

وی امکان احداث این تعداد واحد مسکونی در کشور را با توجه به تولیدات فولاد و سیمان شدنی دانست و گفت: امروز بزرگترین کشور تولید کننده فولاد و سیمان خاورمیانه هستیم و این دو مؤلفه بسیار مهم مصالح ساختمانی است و در تولید انبوده دیگر مصالح ساختمانی در کشور تقریبا بی‌نیاز هستیم و تولید کنندگان داخل کشور این ظرفیت تولید را دارند.

این نماینده مجلس اصلاح و سازماندهی شبکه تولید تا مصرف به عنوان شبکه توزیع را که حلقه مفقوده اتصال تولید به مصرف‌کننده است برای تأمین محصولات و مواد اولیه مورد نیاز تولید مسکن با قیمت تمام شده را ضروری دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور این طرح کاملا شدنی است البته ضرروت یک دولت کارآمد و جهادی مسئله‌ای مهم است که امید داریم با دولت آقای رئیسی این اتفاقات بیفتد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا