راه و شهرسازیمجله خبری

پرداخت اجاره، درآمد خانوارها را می بلعد

به گزارش ساختمان آنلاین :محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نرخ اجاره مسکن در تابستان سال جاری، گفت: متأسفانه نرخ اجاره مسکن روز به روز در حال افزایش است و این مسئله به صورت مستقیم بر معیشت و اقتصاد خانوارها اثر منفی بسیار گسترده‌ای گذاشته است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد از درآمد خانوارها صرف پرداخت اجاره مسکن می‌شود، افزود: این آمار به معنای تهدید اقتصاد خانوار است، در چند سال اخیر مردم برای پرداخت اجاره با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

وی گفت: وضعیت بازار اجاره مسکن از آنجایی بحرانی‌تر شد، که با افزایش قیمت مسکن، بسیاری از مردم به دلیل کاهش قدرت مالی، از خرید مسکن منصرف شده و به سمت اجاره مسکن هدایت شده‌اند، بنابراین تقاضا برای اجاره بسیار بالا رفته و به تبع آن قیمت‌ها افزایش یافت.

رضایی کوچی ادامه داد: به نظر من مهم‌ترین راه کار برای کاهش مشکلات بازار اجاره، تولید مسکن است، قطعاً اگر میزان ساخت و ساز مسکن افزایش یابد، نظام عرضه و تقاضا به تعادل می‌رسد در آن شرایط می‌توان به کاهش قیمت‌ها امید داشت، البته دولت می‌تواند در راستای تولید مسکن استیجاری نیز حرکت کند تا بخشی از نیازهای این بخش رفع شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا