مجلس و ارگان هامجله خبری

وضعیت مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ساختمان آنلاین:  تدبیر دولت دوازدهم امید خانه دار شدن را در بسیاری از اقشار کم درآمد و میان درآمد زنده کرده است.

۱۹۵۰ خانه طرح اقدام ملی مسکن در استان ساخته می شود اما با وجود اختصاص سهمیه به استان (شهرهای مختلف آن) طرح اقدام ملی مسکن به دلیل تامین‌ نشدن زمین هنوز در شهر یاسوج مرکز استان اجرایی نشده است.

متراژ هر واحد مسکونی در استان حدود ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع خواهد بود.

تسهیلات بانکی هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و آورده شخص علی الحساب ۳۰ درصد برآورد شده است.

به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آخرین آمار سه هزارو ۳۸۵ نفر در طرح مسکن ملی در مناطق مختلف استان ثبت نام کرده اند.

حامد صیادی افزود: ۵۱۶ واحد مسکونی در قالب طرح مسکن ملی در این استان در دست ساخت است و براساس برنامه ریزی انجام شده ۵۰۰ واحد در گچساران، ۲۶۰ واحد در کهگیلویه ۱۰۰ واحد در سی سخت، ۴۰ واحد در لیکک و ۵۰ واحد مسکونی در چرام احداث می شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ملی مسکن، پروژه بسیار مهمی است که نباید شتاب زده این طرح را اجرا کنیم.

کیامرث حاجی زاده افزود: حتی در تعیین کردن اراضی بدون کار کارشناسی اقدام نشود و از همان ابتدای کار زیرساخت هایی همچون گاز، فاضلاب، برق و ….. دیده شوند.

وی با اشاره به طرح مسکن های مهر دهدشت و مشکلات عمده آن در سال های اخیر، تصریح کرد: باید تمام جوانب سنجیده شود و از طرح مسکن مهر عبرت بگیریم و کم کاری و مشکلی پیش نیاید.

حاجی زاده بر ساخت دقیق و کارشناسی شده این مسکن ها تاکید کرد و افزود: بیت المال بوده و حق مردم است و باید رضایت مردم را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: در عین تعامل دستگاه ها در اجرای این طرح ساز و کار های قانونی باید رعایت شوند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: لیست متقاضیان طرح مسکن ملی به درستی بررسی تا حق به حق دار برسد و آن هایی که واقعا صاحب خانه و زمین نیستند، خانه دار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح مسکن ملی در این استان ابراز داشت: اجرای این طرح در شهرستان های مختلف استان آغاز شده است.

پژمان نیک اقبالی افزود: در شهرهای گچساران، دهدشت و سی سخت طبقه هم کف تمام شده و به طبقه دوم رسیده و در شهرهای لیکک و چرام زمین آماده شده اما متقاضی وجود ندارد.

نیک اقبالی ابراز داشت: در یاسوج مقرر شده هزار واحد ساخته شود و در حال تامین زمین آن هستیم.

مدیرکل راه و شهر سازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اولین سایت این طرح در استان به نام سایت ارم طی چند روز آینده کلنگ زنی و آغاز می شود.

وی تاکید کرد: مجموع واحد هایی که در طرح ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد ساخته خواهند شد ۱۹۵۰ مورد خواهند بود.

نیک اقبالی ابراز داشت: طرح مسکن فرهنگیان نیز که از این مقوله جداست و مقرر شده ۷۲۱ واحد مسکونی آموزش و پرورش در زمین های خود برای این قشر بسازند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تنها تغییر کاربری زمین های آموزش و پرورش به عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است و این اداره کل متقاضی مسکن های فرهنگیان را به بانک وصل می کند.

وی ادامه داد: ۲۰۲ مورد از واحد های مسکونی فرهنگیان در یاسوج و مابقی در سایر شهرستان ها ایجاد خواهند شد.

نیک اقبالی گفت: از این ۲۰۲ مورد در شهر یاسوج زمین برای ۱۰۰ مورد از آن ها تامین شده است.

وی تاکید کرد: تامین و ساخت طرح مسکن فرهنگیان با اداره کل راه و شهرسازی استان نیست.

لازم است مسیولان هر چه سریع تر زمین مورد نیاز ساخت مسکن های ملی در مرکز استان را فراهم کنند و واحد های مسکونی این طرح یکی پس از دیگری در شهر یاسوج ساخته شوند.

همچنین زمین مورد نیاز برای ساخت مابقی مسکن فرهنگیان استان در یاسوج تامین شود تا معلمان متقاضی مسکن، نیز شیرینی خانه دار شدن را احساس کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا