راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

نبود زیرساخت از علل کندی پروژه مسکن ملی در طبس است

به گزارش ساختمان آنلاین:   علیرضا یوسفی‌پور اظهار داشت: ۲ هزار و ۶۳۴ نفر از ابتدا در شهر طبس برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون هزار و ۸۴۴ نفر در شهر طبس، ۹ نفر در عشق‌آباد و ۱۵۰ نفر در دیهوک تایید اولیه شده‌اند.

رییس بنیاد مسکن شهرستان طبس با اشاره به افتتاح و واریز وجه توسط متقاضیان تایید شده گفت: اکنون در قالب سه پروژه، مسکن ملی شهرستان طبس در حال ساخت است.

وی بیان کرد: ۵۶ واحد مسکونی بنیادساز در بلوار منا با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه ۵۰ هکتاری با ۱۸ درصد و پروژه ۷۹ هکتاری با هزار و ۲۱۲ واحد هنوز در مرحله اولیه است که برای ۱۲۰ واحد پروانه ساخت صادر شده و سایر متقاضیان در حال دریافت پروانه هستند.

یوسفی‌پور با تاکید بر اینکه قرارداد واگذاری زمین با همه متقاضیانی که وجه مورد نظر را واریز کرده‌اند، انجام شده است گفت: زمین مورد نیاز به هزار و ۹۵۴ متقاضی واگذار شده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

وی یکی از مهمترین علل کندی ساخت مسکن ملی در طبس را تامین نبودن زیرساخت‌های آب و برق عنوان کرد و گفت: همچنین مشکل آماده‌سازی سایت ۷۹ هکتاری نیز از علل کندی پروژه است که نیاز به همکاری شهرداری طبس دارد.

رییس بنیاد مسکن شهرستان طبس اظهار داشت: طبق مصوبات شورای مسکن که اواخر شهریور ماه برگزار شد باید شرکت آب و فاضلاب نسبت به واگذاری انشعاب آب متقاضیان و شهرداری نسبت به آماده‌سازی سایت ۷۹ هکتاری شهر طبس اقدام می‌کرد که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: مهمترین گلایه و مشکل متقاضیان در همین زمینه بوده که انتظار است برابر مصوبات شورای مسکن هرچه سریعتر دستگاه‌های مربوطه اقدام کنند.

یوسفی‌پور گفت: در صورتی که آماده‌سازی سایت ۷۹ هکتاری توسط شهرداری انجام شود مشکلی برای ساخت از سوی متقاضیان نیست و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۸ ماه آینده مسکن اقدام ملی در طبس به بهره‌برداری برسد.

وی ابراز امیدواری کرد با تامین زیرساخت‌های لازم ۷۵ درصد متقاضیان بتوانند تا اواخر سال آینده واحدهای مسکونی خود را تکمیل کنند تا به بهره‌برداری برسد.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن سال گذشته همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی هم اجرا شد و متقاضیان در شهرهای مختلف استان ثبت‌نام کردند.

وزیر راه و شهرسازی همزمان با سفر رییس جمهوری به شهرستان طبس روز جمعه ۱۹ شهریور امسال وارد سایت مسکن ملی طبس شد تا ضمن بازدید مجموعه‌های ۵٠ و ۷۹ هکتاری طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان؛ مشکلات مطرح شده توسط متقاضیان را بررسی کند.

رستم قاسمی پس از بازدید سایت‌های مسکن ملی طبس ضمن اعلام صریح این نکته که «در طبس مشکل زمین نداریم و هر خانواده فاقد مسکن می‌تواند برای دریافت زمین ثبت‌نام کند»؛ در جلسه‌ای فوری با سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس و مسئولان مرتبط از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به بررسی درخواست متقاضیان و مشکلات این طرح پرداخت.

به دنبال آن کار پروژه مسکن ملی طبس سرعت قابل توجهی یافت و بسیاری از موانع پیش روی متقاضیان مسکن ملی برطرف شد؛ از جمله اینکه “وحید داعی” مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی روز پنجشنبه ۲۵ شهریور در جلسه رفع موانع مسکن ملی طبس اعلام کرد که هزینه آماده‌سازی در سایت ۷۹ هکتاری و ۵٠ هکتاری طبس یکسان است و مبلغ اضافه‌تری از متقاضیان اخذ نخواهد شد.

مراسم کلنگ‌زنی پروژه آماده‌سازی سایت ۷۹ هکتاری مسکن ملی شهر طبس نیز سوم مهر ماه با حضور مسوولان محلی برگزار شد.

سرپرست شهرداری طبس در این باره گفت: براساس تصمیم شورای مسکن خراسان جنوبی، اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و شهرداری طبس به‌عنوان پیمانکار و مجری در پروژه آماده‌سازی سایت ۷۹ هکتاری مسکن ملی طبس تعیین شده است.

حسین مرتضوی افزود: شهرداری طبس تلاش دارد در مدت زمان ۲۴ ماه و براساس مبالغ واریزی قید شده در قرارداد متقاضیان، سایت ۷۹ هکتاری طبس را برای بهره‌برداری متقاضیان مسکن ملی آماده کند.

خراسان جنوبی دارای ۵ هزار و ۹۸۳ متقاضی واجد شرایط مسکن ملی است و با توجه به اینکه تامین و تخصیص زمین برای متقاضیان برعهده وزارت راه و شهرسازی است، زمین برای تمامی متقاضیان مسکن ملی در استان خراسان جنوبی تامین و حدود ۳ هزار واحد مسکن نیز وارد فاز اجرایی شده است.

این استان ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا