مجلس و ارگان هامجله خبری

یزدی‌ها پیشتاز در اجرای طرح ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  «محسن صادقیان» با بیان این که هفته گذشته در جریان افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان‌های اشکذر، میبد و اردکان، عملیات کلنگ زنی ۵۲۴ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زارچ، اشکذر، اردکان و میبد انجام شد، گفت: ۳۷۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن تا مهرماه امسال به متقاضیان تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به تامین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی تمام متقاضیان این طرح، گفت: در مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۹۲۰۰ خانوار در کلیه شهرهای استان به غیر از شهرستان یزد ثبت‌نام کردند که از این تعداد بیش از ۲۷۰۰ خانوار واجد شرایط بودند.

وی اعلام کرد: تاکنون پنج مرحله ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان انجام شده که در مجموع نزدیک به ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کردند و ۱۲ هزار خانوار آن واجد شرایط شدند.

معاون عمرانی استاندار گفت: طرح‌های اقدام ملی مسکن در قالب برگزاری جلسات هفتگی مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه این طرح‌ها در استان دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و در همین رابطه نیز از واجدین شرایط می‌خواهیم در زمان‌های مشخص شده نسبت به تامین سهم آورده خود اقدام کنند تا طرح‌ها طبق برنامه زمانبندی شده در اسفندماه ۱۴۰۰ و شهریور ۱۴۰۱ به اتمام برسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: شروع طرح اقدام ملی مسکن در سال ۱۳۹۹ از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدام‌های دولت بود و در استان با برنامه‌ریزی خوبی در حال اجراست چرا که در راستای تحقق شعار سال و لزوم تسهیل و مانع زدایی‌ها در بسیاری از کمیته‌ها، کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها، اقدام لازم برای کوتاه کردن زمان صدور پروانه شهرسازی انجام شد.

وی در رابطه با شرایط واجدین شرایط این طرح متذکر شد: متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند یا پس از انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند؛ به عبارتی فرم ‹‹ج›› آنها در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

صادقیان شرط دیگر ثبت‌نام در این طرح را داشتن تأهل یا سرپرست خانوار بودن عنوان و خاطرنشان کرد: البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن واجد شرایط نام‌نویسی در این طرح بودند، ضمن این که افراد باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را نیز داشته باشند.

به گفته‌ی این مسئول، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط ثبت نام در این طرح بوده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا