مجلس و ارگان هامجله خبری

۶۵۲ شهر کشور ۴۲ هزار متقاضی موثر طرح ملی مسکن دارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  جواد حق‌شناس یادآور شد:‌ مسئولیت احداث مسکن ملی در 652 شهر بر عهده بنیاد مسکن است. در این شهرها بنیاد مسکن  42516 متقاضی موثر دارد که 40 میلیون تومان آورده اولیه خود را به حساب واریز کرده‌اند، این افراد دارای شرایط لازم هستند و برای دریافت مسکن ملی تایید شده‌اند.

وی افزود: 23636 واحد یعنی 55 درصد کل متقاضیان پروژه‌هایی است که مستقیما توسط بنیاد احداث می‌شوند و 9343 مورد معادل 21.7 درصد مربوط به گروه ساخت است. همچنین 3796 واحد معادل 8.8  درصد نیز انبوه سازان با نظارت بنیاد مسکن، مسئولیت دارند. همچنین 6141 مورد نیز انفرادی یک تا چهار نفر تحت مسئولیت بنیاد اقدام به ساخت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: 75 درصد اراضی برای انفرادی سازهای بین یک تا چهار نفر و گروه های ساخت، تامین شده است که حدد 2 هزار نفر از آنها کار احداث واحدهای مسکن ملی را آغاز کردند.

حق‌شناس توضیح داد:18 هزار واحد در مرحله آماده سازی زمین قرار دارد. ضمن این‌که  عملیات اجرایی 15610 واحد آغاز شده و 2054 واحد نیز به شکل انفرادی و گروهی در حال ساخت هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا