مجلس و ارگان هامجله خبری

۳۴ درصد متقاضیان طرح ملی مسکن آورده ۴۰ میلیونی را واریز کردند

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمد اسلامی درباره طرح ملی مسکن اظهار کرد: در این طرح حدود 436 هزار نفر واجد شرایط داشتیم که برای آن زمین و طرح؛ کارسازی کردیم و در 183 شهر ثبت نام انجام نشده بود که اخیراً انجام شده که حدود 200 هزار نفر را در این مرحله ثبت نام کردند و بیش از 90 هزار نفر واجد شرایط هستند و برای آن زمین پیش بینی و این طرح‌ها شروع شده است.

وی افزود: در یک سری از شهرها، مردم زمین‌ها را تحویل گرفتند که خودشان به صورت گروهی البته بستگی به شهر، زمین و طرح؛ اقدام به ساخت کردند و در یک سری از طرح‌ها که زمین زیادی نداریم به صورت مجتمع سازی می‌باشد و با قرارداد با کارگزاری ها، مردم به آن طرح‌ها متصل شده اند و همچنین یک طرح مشارکتی داریم که زمین را با یک سازنده شراکت کردیم که سازنده سهم خودش را آزاد می‌فروشد و مابقی به افرادی که در این طرح ثبت نام کردند واگذار می‌شود.

وی با بیان این‌که در تعدادی شهر‌ها هم به دلایل مختلف هنوز طرح شروع نشده است که در حال رفع آن هستیم از پرداخت اورده اولیه 40 میلیون تومانی توسط 150 هزار متقاضی طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه مهلت واریز پایان یافته، ولی به بانک مسکن گفته ایم افرادی که پرونده تشکیل دادند می‌توانند اقدام به پرداخت ودیعه کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که در طرح ملی مسکن 500 هزار واحد ساخته می‌شود که هر چقدر مردم آورده‌های خودشان را تسریع کنند این طرح‌ها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت به حمل‌ونقل هوایی اشاره کرد و افزود:  در فرودگاه ها، هدایت و مراقبت پرواز مهم است که بتوانیم تجهیزات ناوبری، راداری و مدیریت آسمان کشور را قدرتمند اداره کنیم. 12 فروردین چند اتفاق بزرگ در کشور داشتیم که مهمترین آن در فرودگاه مهرآباد بود که بر اساس آن توانستیم سیستم راداری تقرب را با مرکز کنترل از طریق یک پلتفرم مشترک در یک کنسول به هم مرتبط کنیم و سامانه اطلاعات مدیریت یکپارچه شود.

اسلامی بیان کرد: با بدعهدی غربی‌ها که مشکلاتی را بار‌ها بر سر این کشور آوردند؛ اما تعدادی تجهیزات که توسط شرکت فرودگاه‌ها خریداری شده بود توسط افراد متخصص داخلی نصب و راه اندازی شد.

وی با اشاره به این که در فرودگاه‌ها به دنبال این هستیم که زمان سوار و پیاده شدن مسافران کاهش یابد، اظهار کرد: در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد بعد از سال‌ها انتظار بازسازی صورت گرفت و پل‌های هوایی و اتصال به هواپیما نصب شد و در مراحل بعد آن را گسترش خواهیم داد.

وی یادآور شد: ظرفیت فرودگاه‌های کشور را تا پایان سال آینده به 50 میلیون مسافر خواهیم رساند که با این تحولات که در بخش‌های فرودگاهی کشور اتفاق افتاد، ما را در جهت زیرساخت، ناوبری، مدیریت آسمان کشور، ترمینال و خدمات جانبی مورد نیاز قدرتمند خواهد کرد و خدمات بهتری را به مردم ارائه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در موضوع هواپیما؛ شرکت‌ها را تشویق و حمایت کردیم تا بتوانند هواپیما خرید کنند و ناوگان هوایی را تقویت و نوسازی می‌کنیم و این موضوع در حال اجراست.

*معرفی 34 هزار نفر به بانک برای نوسازی بافت فرسوده

وی درباره باز آفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده هم افزود: در موضوع باز آفرینی شهری، سه کار مهم در دستورکار قرار دارد اول بهسازی محلات شهری برای بافت فرسوده و ناکارآمد است که در یکسری از شهر‌های بحرانی بیش از پانصد طرح اجرا کردیم و اولین بار بهسازی شهری برای شهر زابل انجام شد البته این طرح را برای تعدادی از شهر‌های کشور انجام داده ایم.

وی ادامه داد: مرحله دوم خدمات زیر بنایی و روبنایی بود که در شهر‌های گوناگون انجام شده است و کپرنشینی‌هایی که بایستی جمع آوری می‌شد که مهمترین آن در چابهار است، در همین دولت سامان دهی خواهد شد و در این زمینه خانه‌هایی ساخته خواهد شد و کپر‌ها جمع آوری و مردم به خانه‌ها منتقل می‌شوند.

وی گفت: سومین فعالیت هم این است که خود مردم خانه هایشان را نوسازی کنند و سال گذشته و امسال 34 هزارنفر به بانک معرفی شدند پرونده تشکیل و پروانه ساخت دریافت کردند و این کار را ادامه می‌دهیم تا مردم هر چه بیشتر و بهتر خانه‌های مقاوم داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین یادآور شد: در دهه فجر 30 هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم می‌شود و حدود 39 هزار واحد هم در حال تکمیل است و پرونده این طرح به زودی بسته خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا