مجلس و ارگان هامجله خبری

افتتاح‌ طرح اقدام ملی بنیاد مسکن تا پایان سال ۱۴۰۰

به گزارش ساختمان آنلاین: «جواد حق شناس» با اشاره به اینکه سهمیه بنیاد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۱۳۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است گفت: تازه‌ترین آمار حاکی از افتتاح حساب ۵۱ هزار و ۶۹۷ واحد دارد که از این تعداد ۴۶ هزار و ۳۹۱ مورد، وجوه اولیه خود را که ۴۰ میلیون تومان بوده، واریز کرده‌اند.

حق‌شناس اعلام کرد: به رغم تلاش‌های انجام شده، زمین حدود ۹ هزار نفری که واریز وجه کرده‌اند تامین نشده است. در نتیجه پروژه‌هایی که زمین آنها تامین شده  ۳۷ هزار و ۶۵۱ واحد است. از این تعداد، حدود ۶۰ درصد  که معادل ۲۲ هزار و ۴۱۴ واحد است توسط بنیاد مسکن، ۷ هزار و ۷۲۸ مورد به شکل گروهی، ۵ هزار و ۹۲۹ مورد به شکل انفرادی، و ۹۸۰ واحد توسط انبوه‌سازان احداث خواهد شد.

حق‌شناس در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسئولیت آن بنیاد، توضیح داد: در پروژه‌هایی که آغاز شده‌اند تا کنون ۶ هزار و ۱۸۶ واحد حدود ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما پیشرفت عملیاتی آنها بیشتر است. بدین‌معنا مقدمات انجام کار از جمله دریافت پروانه، تهیه طرح، ثبت بانک و قرارداد بانک انجام شده است که حدود ۱۲ درصد است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص هزینه ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن نیز اظهار داشت: همانطور که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، قمیت واحدهای اقدام ملی مسکن بر اساس قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا