راه و شهرسازیمجله خبری

تایید درخواست ۷۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ساختمان آنلاین: ابوالقاسم سلطانی افزود: ۵۴ هزار و ۱۴۸ نفر در استان متقاضی استفاده از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بودند که از این تعداد درخواست ۲۵ هزار و ۲۵۴ متقاضی حایز شرایط بررسی شد.

وی اظهار داشت: از بین متقاضیان تایید نهایی شده ۷ هزار و ۴۷۲ متقاضی در بانک‌های عامل حساب افتتاح کرده و ۳ هزار و ۹۱۰ نفر نیز وجه مورد نظر در زمان عقدقرارداد برای دریافت مسکن ملی را واریز کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی مجموع مبلغ آورده متقاضیان این طرح در استان را یک هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده ۲ هزار و ۳۰۱ نفر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، ۹۸۸ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۴ هزار و ۴۱۵ نفر در شهر جدید سهند هستند.

سلطانی، ادامه داد: برای اجرای این طرح ۲ هزار و ۵۹۱ پروژه مسکن ملی در استان تخصیص یافته که شامل ۸۹۳ پروژه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۲۴ پروژه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان و یک هزار و ۳۷۴ پروژه نیز در شهر جدید سهند است.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت جلوگیری از رشد بیشتر کلانشهرها و توجه بیشتر بر بازآفرینی و ارتقای کیفی شهری است، یادآوری کرد: تبریز فاقد زمین برای اجرای این طرح بود ولی برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان برای ۱۲ هزار واحد مسکونی، زمین که بخشی از آن از طریق تغییر کاربری آموزشی و ۱۶۰ هکتار نیز از طریق اضافه شدن به محدوده شهری تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سهیمه آذربایجان شرقی از اجرای این طرح احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: از این تعداد حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید سهند، ۵ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۸ هزار و ۲۰۰ واحد نیز در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شامل تبریز، مراغه، مرند، اهر و میانه احداث می‌شود.

سلطانی، افزود: در تبریز بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از محل بازآفرینی شهری و جابجایی سکونتگاه‌های غیر رسمی و بقیه از محل طرح اقدام ملی زمین اجرا می‌شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا