مجلس و ارگان هامجله خبری

تداوم خلف وعده شهرداری و نظام مهندسی

به گزارش ساختمان آنلاین:  صدور شناسنامه فنی – ملکی ساختمان و به‌کارگیری مجری ذی‌صلاح را می‌توان از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه ساختمان در کشور دانست؛ مصوبه‌ای که با وجود نهایی شدن و ابلاغ به سازمان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران، به دلیل کارشکنی و سودجویی‌هایی که در این میان وجود دارد، سال‌هاست در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

اگرچه در طول سال‌های اخیر وعده و وعیدهای بسیاری در رابطه با اجرایی شدن این مصوبه به گوش رسید، اما اواسط بهمن‌ماه بود که سازمان نظام مهندسی و شورای شهر تهران با برگزاری همایشی بر لزوم اجرای این مصوبه تاکید کرده و بر عزم جزم این دو نهاد برای اجرایی شدن آن از ابتدای اسفندماه صحه گذاشتند.

متاسفانه امروز و با وجود گذشت 5 روز از آخرین ماه سال، همچنان خبری از اجرای این مصوبه نیست و به نظر می‌رسد نهادهای ذی‌ربط بار دیگر با یک بازی رسانه‌ای، صرفا قصد خرید زمان برای خود را داشته‌اند، چراکه هیچ‌یک از آن‌ها حاضر به پاسخ‌گویی در مورد اجرایی نشدن این مصوبه نیستند و به نحوی از مسئولیت خود در این قبال، سرباز می‌زنند.

این اتفاق در حالی رفم می‌خورد که در جریان برگزاری همین همایش، علیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در اظهاراتی گفته بود: از اول اسفند در پروانه‌های ساختمانی مجری ذی‌صلاح درج خواهد شد. این حداقل خواسته سازمان نظام مهندسی ساختمان است و این راه برای حفط ایمنی و افزایش کیفیت در ساخت‌وسازها باید ادامه داشته باشد.

با وجود تکذیبیه‌هایی که صادر می‌شود اما به تاخیر افتادن مجدد اجرای این مصوبه، این احتمال که مدیران و افراد مسئول در سازمان‌های درگیر با این قانون، در پی سودجویی و از دست ندادن سهم خود از شرایط موجود، اقدام به کارشکنی و سنگ‌اندازی بر سر راه صدور شناسنامه فنی و به‌کارگیری مجری ذی‌‌صلاح می‌کنند را بیش از پیش قوت می‌بخشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند تا زمانی که نهادهای نظارتی به این مقوله ورود نکنند و برخوردی جدی با کسانی که بی‌نظمی در این حوزه را به سود خود می‌بینند صورت نگیرد، اجرای مصوبه‌هایی از این دست در حد حرف و حدیث باقی خواهند ماند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا