بورس و بازارمجله خبری

مرور آخرین اطلاعات از وام ودیعه مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:   افزایش ناگهانی و جهشی اجاره بها در سال گذشته که در شرایط همه گیری کرونا و تعطیلی کسب و کارها و بیکار شدن تعداد قابل توجهی از کارگران همراه بود، وضع مالی بسیاری از خانوارهای مستاجر را با بحران مواجه کرد، تا جایی که دولت برای افزایش اجاره بها سقف 15 درصدی را مقرر کرد.

شرایط وام ودیعه مسکن در سال 1399

سقف وام ودیعه مسکن برای مستأجران تهرانی ۵۰، شهرهای بزرگ ۳۰ و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان و نرخ سود آن 13 درصد اعلام شد.

در تهران، مستأجران واحدهای مسکونی کوچک‌تر از ۷۵ متر و در سایر شهرها، کمتر از ۹۰ متر مشمول وام ودیعه مسکن واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شدند.

اولویت دریافت وام ودیعه مسکن با کارگران و حقوق بگیران ثابت، افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند، خانوارهای پنج نفره و بیشتر و افرادی تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی است.

سامانه وام ودیعه مسکن

از ۴ مرداد 99، سرپرستان خانوار برای دریافت کمک ودیعه مسکن به شکل پیامکی کدملی خود را به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ارسال کردند تا متقاضیان واجد شرایط، پالایش شده و از طریق پیامک به آنها اعلام شود که وارد سامانه وام ودیعه مسکن به آدرس www.tem.mrud.ir شده و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

چه کسانی واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند؟

کسانی واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند که:

* قبلا از تسهیلات یارانه ای حوزه مسکن استفاده نکرده باشند.
* از سال ۸۴ به بعد مالک نبوده باشند.
* متاهل یا سرپرست خانوار باشند.
* سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا به مدت پنج سال داشته باشند.

چند درصد واجدین شرایط، وام ودیعه مسکن دریافت کردند؟

در حالی قرار بود در سال 1399 از ۲.۲ میلیون خانوار مستاجر نیازمند، به ۹۰۰ هزار مستأجر وام ودیعه مسکن پرداخت شود، در اواسط اسفندماه تنها ۲۱۵ هزار فقره وام ودیعه مسکن پرداخت شد، یعنی کمتر از ۱۰ درصد نیازمندان، وام دریافت کردند.

وام ودیعه مسکن 1400

بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی؛ با توجه به آنکه شرایط کرونایی کشور در سال 1400 نیز ادامه دارد، امسال هم پیشنهاد پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیان به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است.

هنوز خبری از ثبت نام وام ودیعه مسکن در سال 1400 نیست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا