بورس و بازارمجله خبری

افزایش تقاضا برای خانه‌های قدیمی

به گزارش ساختمان آنلاین:   با توجه به جهش قیمتی مسکن از نیمه سال ۹۷ بخشی از متقاضیان واحدهای نوساز به دلیل افزایش شکاف بین سطح قیمت واحدهای مسکونی نوساز و واحدهای مسکونی چندساله مجبور شدند به سراغ واحدهای مسکونی با سن بالاتر که قیمت آنها به مراتب پایین‌تر از واحدهای مسکونی نوساز است، بروند.

طبق گفته واسطه‌های ملکی، بخش قابل توجهی از تقاضای مصرفی بازار مسکن پس از جهش قیمت مسکن به سمت خرید واحدهای مسکونی با عمر بنای ۱۰ تا ۱۵ سال هدایت شده است.

بررسی آخرین فایل‌های عرضه شده برای فروش مسکن در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد، فایل‌‌های متنوعی نزد واسطه‌های ملکی برای خرید این نوع واحدهای مسکونی وجود دارد.

تحقیقات میدانی درخصوص بهای واحدهای مسکونی در مناطق مختلف حاکی از آن است که قیمت پیشنهادی فروشندگان این واحدها با متراژ کمتر از ۷۰ مترمربع در مناطق متوسط واقع در مرز دو نیمه شمالی و جنوبی پایتخت تهران از محدوده ۸۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود. البته نرخ‌های کمتر از این میزان نیز در مناطق ضعیف‌تر پایتخت و مناطق جنوبی‌تر یافت می‌شود.

همچنین در مناطق شمالی نیز قیمت‌های متنوعی برای خرید واحدهای مسکونی میانسال از سوی فروشندگان پیشنهاد شده است به این ترتیب که بررسی آخرین فایل‌های عرضه شده نشان می‌دهد نرخ‌های پیشنهادی مالکان این واحدها به ازای هر مترمربع عموما در محدوده ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا