راه و شهرسازیمجله خبری

تکمیل 50هزار مسکن مهر تا پایان عمر دولت

به گزارش ساختمان آنلاین : محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوال یکی از نمایندگان با موضوع افزایش بی رویه قیمت مسکن در جلسه علنی امروز مجلس افزود: افزایش قیمت مسکن یکی از نگرانی های جدی مردم و نمایندگان به شمار می رود و اقشار متوسط و پایین جامعه با این مشکل روبرو هستند.

وی با بیان این که هفته های گذشته در کمیسیون عمران میزبان وزیر راه و شهرسازی بودیم، گفت: امروز نیز آقای اسلامی در صحن علنی مجلس قول دادند با اجرای طرح اقدام ملی مسکن توسط دولت در مدت دو سال ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید خواهد شد و این واحدها در اختیار افراد فاقد مسکن قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: همچنین وزیر راه و شهرسازی قول داد ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مهر را که کامل نشده تا پایان دولت تکمیل کند و در اختیار مردم قرار دهد.

رضایی کوچی با بیان اینکه مسئله مسکن یکی از دغدغه های نمایندگان مجلس به شمار می رود، گفت: دو طرح مهم را در مجلس دنبال می کنیم که نمونه ای از این طرح ها جهش تولید مسکن است که با اجرای آن حداقل برای چهار سال متوالی یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می شود و در اختیار افراد فاقد مسکن قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین با ارائه زمین های رایگان مناسب ۹۹ ساله و تسهیلات به همراه مصالح مناسب به تولید کنندگان در نظر داریم تا در راستای حل مشکل مسکن اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون ۲ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که با اجرای مالیات بر خانه های خالی بنا داریم نقش بازدارندگی را برای مالکان اجرا کنیم که آنها به سمت فروش و یا اجاره این واحدها بروند که خود می تواند در کنترل قیمت مسکن مؤثر باشد.

رضایی کوچی در پایان به دیدار تصویری مقام معظم رهبری با نمایندگان اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار بر موضوع مسکن و رفع دغدغه مردم تاکید داشتند و ما نیز در بازدیدهای میدانی در سراسر کشور از وضعیت مسکن امیدواریم با اجرای طرح های مناسب بتوانیم بر قیمت مسکن تأثیر بگذاریم و مردم را از این دغدغه نجات دهیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا