راه و شهرسازیمجله خبری

بی مهری‌هایی در حق مسکن مهر شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  داشتن مسکن مناسب برای هر خانواده ای امری ضروریست و مسئولان موظف به اجرای پروژه های ساخت مسکن در کلانشهر ارومیه هستند، شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت مالی نابسامان مردم امکان تهیه مسکن را از آنها سلب کرده و همین موضوع مزید بر علت شده که جوانان و خانواده های قشر ضعیف در چند سال اخیر به ثبت نام و خرید مسکن های مهر روی بیاورند.

معضل اصلی این مساکن فقط تمام نشدن پروژه و تحویل نمی باشد بلکه نامناسب بودن امکانات این ساختمان ها و مشکلات فنی که به وجود آورده اند باعث نارضایتی شدید مردم از مسئولان مربوطه شده است. هدف فقط ساخت ساختمان های سر به فلک کشیده نیست، بلکه مقاوم سازی این ساختمان ها و رسیدگی به سیستم فنی آنها وایجاد آرامش و امنیت جانی ساکنان آن از اهداف خانه سازی مسئولان است.

گلایه های مردم از شرایط تاسف بار مساکن مهر حاکی از این می باشد که هیچ توجهی به زیر ساخت های آن نشده و مسئولان بدون در نظر گرفتن معیشت و رفاه مردم، این ساختمان ها را ساخته و تحویل داده اند.

دور بودن محل احداث از دیگر معضلات این ساختمان ها است که باعث شده از امکانات برق و آب و گاز محروم باشند و حتی اگر لوله کشی هایی هم انجام شده باشد هر روز دچار مشکل می شود و خبر هایی از آتش سوزی هایی در این ساختمان ها به گوش می رسد.

خاکی بودن اطراف ساختمان ها و عدم آسفالت کردن آنها باعث شده کناره این ساختمان ها به محلی برای تخلیه زباله های شهری تبدیل شود و همین امر باعث ایجاد آلودگی محیطی شده و بوی نا مطبوع آنها و نگرانی از بیمار شدن ساکنان به خصوص کودکانی که در محیط بازی می کنند صدای اعتراض مردم را بلند تر کرده است.

با توجه به وعده هایی که مسئولان هر روزه می دهند تا الان باید تغییرات سازنده و مفیدی مشاهده می شد اما هر روز شاهد گلایه و نارضایتی از سوی شهروندان هستیم.

در پایان، سوالی که مطرح می شود این است که هدف از ساخت مسکن مهر چه بود؟ آیا تغییری در رفاه حال مردم مشاهده شد؟ آیا مردم با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه ای می توانند در این مساکن زندگی کنند؟

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا