مجلس و ارگان هامجله خبری

تحویل 41هزار مسکن مهر در آذربایجان‌غربی

به گزارش ساختمان آنلاین: دولت در مدت حدود هشت سال خدمت، همواره سعی بر این داشت تا کشور از قافله جهانی عقب نماند و چرخ‌های توسعه همپای عرصه‌های بین‌المللی به پیش رود و ایران در زمینه‌های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد.

ساخت مسکن یکی از مهمترین برنامه‌های هر دولتی برای توسعه رفاه اجتماعی و خانه دار کردن خانواده های متوسط و ضعیف است که هرکدام به نوبه خود و با تدابیر خاصی، این اقدام را پایه ریزی کرده و ادامه می دهند.

دولت تدبیر و امید اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه رفاه اجتماعی داشته که از جمله آن طرح های مهمی در حوزه مسکن اجرا کرده و ادامه داده که به ترتیب طرح مسکن مهر دولت های پیشین و اقدام ملی مسکن را شامل می‌شود که نشان از اهتمام دولت برای پایان دادن به کاری نیمه تمام است.

ساخت ۸۰ درصد واحدهای مسکن مهر آذربایجان غربی به همت دولت

دولت تدبیر و امید توانسته از زمان آغاز به کار خود ۴١ هزار واحد مسکونی مهر را در سطح آذربایجان‌غربی تکمیل و تحویل متقاضیان دهد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از ابتدای شروع طرح مسکن مهر احداث ۵۲ هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی آغاز شد که نزدیک به ۸۰ درصد واحدها در دولت تدبیر و امید به متقاضیان تحویل داده شده است.

سید مسحن حمزه‌لو در این رابطه تاکید دارد که تلاش می‌شود با تکمیل این واحدها به زودی جشن اختتام مسکن مهر استان برگزار شود.

به گفته وی از سال ۱۳۹۲، مجموعه راه و شهرسازی با بسیج امکانات برای تحویل مساکن مهر باقی مانده از گذشته از تمامی ظرفیت‌ها بهره گرفت.

اما باید به این امر توجه کرد که قرار داد مشارکت مدنی تسهیلات مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم افزون بر ۱۰ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این رابطه بیان کرد که این در حالی است که قبل از دولت تدبیر و امید این رقم هفت هزار و ۳۴ میلیارد ریال بود.

احداث خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن مهر به همت دولت

اما احداث خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن مهر با هدف بهبود کیفیت زندگی ساکنان برای اولین بار در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، محوطه سازی و آسفالت معابر مسکن مهر با استفاده از پنج هزار تن قیر به شکل گسترده عملیاتی شده است.

به گفته جلال تقی دخت از دیگر خدمات روبنایی می‌توان به ساخت چهار مدرسه، پنج باب مسجد، یک مرکز بهداشتی و درمانی و مراکز انتظامی و خدماتی اشاره کرد.

پیشرفت ۹۸ درصدی مسکن مهر در آذربایجان غربی

رییس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز اعلام کرد که مسکن مهر در این استان ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تورج طیبی‌فر با بیان اینکه در آذربایجان غربی طرح فاقد متقاضی وجود ندارد و ۲ درصد باقیمانده مسکن مهر، طرح های دارای پرونده‌های حقوقی و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد است.

به گفته وی به دنبال حل و فصل مشکلات طرح‌های با موانع حقوقی هستیم که این طرح‌ها پس از رفع موانع به همراه پروژه‌های کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت در قالب طرح اقدام ملی مسکن پیش می‌روند.

وی با اشاره به اینکه در تامین زیرساخت‌های مسکن مهر مشکلی نداریم و شرکت‌های خدمات‌رسان در تامین زیرساخت‌ها همکاری لازم را دارند، افزود: در سایت گلمان ارومیه مرکز آذربایجان غربی ۲ مدرسه، مسجد و درمانگاه احداث شده و برای تامین خدمات روبنایی در سایر مناطق مسکن مهر اقدامات لازم انجام شده و یا در دست اقدام است.

استاندار:پرونده مسکن مهر آذربایجان‌غربی باید تا اردیبهشت۱۴۰۰ بسته شود

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه بخش عمده پرونده مسکن مهر در این دولت به سرانجام رسیده است، گفت: هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر باقی‌مانده استان باید تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

محمدمهدی شهریاری اظهار داشت: بر اساس گزارش راه و شهرسازی تا پایان سال گذشته یک‌هزار واحد مسکن مهر از مجموع هزار و ۹۰۰ واحد باقی‌مانده تحویل متقاضیان شد.

وی افزود: ۹۰۰ واحد باقیمانده نیز که بیشتر در تامین خدمات روبنایی دچار مشکل هستند باید تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به اتمام برسد و پرونده مسکن مهر استان بسته شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی سال‌ گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی از محل اعتبارات استانی برای مساکن مهر تخصیص یافته، گفت: اعتبار مورد نیاز برای اتمام واحد های باقیمانده ۱۰۰ میلیارد ریال است.

شهریاری گفت: با توجه به اینکه عمده نیازمندان مسکن از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند و باید در تخصیص تسهیلات بانکی با سود بالا تجدید نظر شود تا مردم بیشتری داوطلب مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن باشند.

وی در ادامه به مشکلات تاریخی برخی تعاونی های مسکن از جمله فرهنگیان سردشت در جنوب آذربایجان غربی و بسیج ارومیه در مرکز استان اشاره کرد و خواستار مساعدت وزارت راه و شهرسازی در سرعت بخشی به مشکلات اعضای این تعاونی ها شد.

به زودی جشن مسکن مهر در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

با تلاش دولت تدبیر و امید از مجموع ۵١ هزار واحد این طرح در آذربایجان غربی تا به امروز تنها ٩٠٠ واحد باقی‌مانده که تلاش می‌شود با تکمیل این واحدها به زودی جشن مسکن مهر در استان برگزار شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، ۵١ هزار و ٩٠٨ واحد در استان آغاز شد که از این تعداد ۴٠ هزار و ٨٧١ واحد در شهرهای بالای ٢۵ هزار نفر و ١١ هزار و ٣٧ واحد در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت احداث شده است.

سید محسن حمزه‌لو در این رابطه اضافه می‌کند در حال حاضر پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای ارومیه، مهاباد و سردشت باقی مانده است.

به گفته وی همکاری نکردن اعضا در تکمیل آورده، اختلاف مالی، طولانی شدن روند تمدید مشارکت مدنی تسهیلات پرداختی و طولانی بودن فرایند تمدید مدت فعالیت شرکت‌های تعاونی از دلایل زمان‌بر شدن طرح مسکن مهر در استان است.

طرح مسکن مهر که از بیش از هشت سال پیش آغاز شده است، در دولت تدبیر و امید سرعت گرفت و بیش از ۶۰ درصد واحدهای تحویلی در دولت دکتر حسن روحانی به متقاضیان تحویل داده شده است که نشان می دهد این دولت به تعهدات دولتهای قبلی پا برجا بوده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا